Industry Wire

Geplaatst door LiveChat Service

Initiatief helpt retailers gratis met online verkoop

Ondernemer Nick Blom start met de campagne ‘HouJeWinkelmeisjeAanHetWerk’ om retailers drie maanden gratis te helpen hun winkelpersoneel aan het werk te houden door ze online in te zetten en híer proactief klanten te helpen en begeleiden in het aankoopproces middels live chat.

De afgelopen 5 jaar ontwikkelde ondernemer Nick Blom vanuit zijn bedrijf LiveChat Service speciale chatsoftware waarmee medewerkers direct de mogelijkheid hebben om online vragen van websitebezoekers laagdrempelig en snel te beantwoorden. De campagne HouJeWinkelMeisjeAanHetWerk rondom chatsoftware dat binnen enkele minuten gratis toe te voegen en te gebruiken is. Het aanbod geldt vooralsnog voor 3 maanden, maar daarbij houdt CEO Nick Blom een slag om de arm: ‘We kunnen de toekomst natuurlijk niet voorspellen, dus hoe lang het uiteindelijk nodig blijkt voor retailers om door deze Corona crisis te komen weten we nu nog niet.’ Retailers kunnen zich aanmelden via https://www. HouJeWinkelmeisjeAanHetWerk.nl om proactief met hun online winkel aan de slag te gaan.

‘Winkelmeisjes’ meeverhuizen naar de webwinkel
Door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus sluiten steeds meer winkels noodgedwongen hun deuren. Nu duizenden winkelmedewerkers gedwongen thuiszitten dreigen veel retailers het contact met hun klanten en de bijbehorende omzet te verliezen. Ondernemer Nick Blom, CEO van LiveChat Service, heeft de oplossing. “Verhuis het ‘winkelmeisje’ mee naar de webwinkel. Zo zorg je dat je verkoopmedewerkers proactief in gesprek gaan met potentiële klanten en bezoekers van je webshop. Met live chat creëer je zo je eigen digitale winkelmeisje en kun je de omzet van webshops vergroten.” Door het sluiten van bedrijven, kunnen veel bezoekers van websites vaak alleen per mail of telefonisch hun vragen stellen. Dit zorgt voor extra druk op de klantenservice-afdelingen die zelf soms te kampen hebben met onderbezetting door ziekte of thuiswerk. Live chatten met klanten verhoogt de conversie van webshops en kan vanuit elke gewenste locatie. De medewerker kan vanuit huis met de online klant chatten.

Meer informatie: https://www.HouJeWinkelmeisjeAanHetWerk.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht