Industry Wire

InnoGames en optivo maken online gamers tot actieve spelers

Haarlem, 23 april 2015 – InnoGames, uitgever van bekende gratis online strategy games als Forge of Empires, Tribal Wars en Grepolis, gebruikt het optivo® broadmail emailmarketingplatform om haar gamers te bereiken en actief te houden. InnoGames heeft haar businessmodel opgezet rondom het free-to-play principe en heeft wereldwijd meer dan 150 miljoen geregistreerde spelers. InnoGames gebruikt optivo® Customer Intelligence en geïndividualiseerde e-mailmarketing om gamers actief te houden in elke fase van de customer lifecycle, het percentage uitschrijvers laag te houden en gamers te triggeren over te gaan tot de aankoop van nieuwe games of het doen van in-game transacties.

Voor InnoGames, als een van de grootste aanbieders van gratis online games, is de blijvende zichtbaarheid van advertenties en daarmee het behouden van actieve klanten cruciaal. Het kennen van de klant, in dit geval de gamer, ligt hieraan ten grondslag. InnoGames is in het bezit van zeer grote hoeveelheden klantdata die nu, met behulp van optivo, geanalyseerd en op de juiste manier ingezet kunnen worden. InnoGames wil hiermee de verwachtingen van elke individuele online gamer precies begrijpen en hier gedurende de customer lifecycle op inspelen.

Welkom vanaf registratie

InnoGames onderneemt met optivo actie om de klantwaarde veilig te stellen en te verbeteren. Dankzij marketing automation zijn de verzendprocessen volledig geautomatiseerd in 28 verschillende talen. Gamers ontvangen automatisch geïndividualiseerde informatie na hun registratie of na een bepaalde periode sinds de laatste inlog. De op maat gemaakte aanpak omvat bijvoorbeeld automatisch getriggerde acties bij online registratie, doelgerichte reactiveringsacties, kortingen en cross-selling aanbiedingen, op basis van alle beschikbare informatie. Op deze manier verzendt InnoGames elke maand enkele honderdduizenden e-mails.

Succes door relevantie

Dankzij de datagedreven strategie, een helder concept en een hoog niveau van automatisering bezit InnoGames alle fundamentele informatie die nodig is om op een doelgerichte manier een klantrelatie te ontwikkelen met miljoenen gamers over de hele wereld. Thomas Cartwright, Teamleider CRM van InnoGames zegt over de samenwerking: “Met optivo® broadmail, hebben we gekozen voor een high performance platform dat ons ondersteunt bij ons contact met miljoenen gamers over de hele wereld. De mogelijkheden op het gebied van Customer Intelligence en marketing automation geven ons de mogelijkheid om onze e-mailcommunicatie gemakkelijk te organiseren verregaand te individualiseren.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht