Industry Wire

Interim Marketing Professionals van detacheerder Brunel door NIMA gekwalificeerd tot Senior Marketing Professional

De eerste groep Marketing & Communicatiespecialisten van Brunel Nederland is door NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing, gekwalificeerd tot Senior Marketing Professional (SMP). SMP is een internationaal erkend kwaliteitskeurmerk om vakbekwame en hooggekwalificeerde marketeers te certificeren. NIMA mag, als enige in Nederland, deze titel toekennen. Detacheerder Brunel borgt op deze manier de kwaliteit van haar interim marketingprofessionals en geeft hiermee een garantie af aan het bedrijfsleven.

Brunel vindt kennis en ontwikkeling van haar marketingprofessionals zeer belangrijk. Daarom biedt Brunel hen in samenwerking met NIMA onder meer vier masterclasses per jaar en de mogelijkheid om via Brunel Senior Marketing Professional te worden. Marketingprofessionals kunnen zich op deze manier blijven ontwikkelen en zichtbaar hun kwaliteit en specialisme door middel van deze titel tonen. Richard Dijkman, directeur Brunel Marketing & Communicatie: “De kern van ons vak is de optimale match tot stand brengen tussen opdrachtgever en professional. Ik merk dat opdrachtgevers een onafhankelijk kwaliteitsstempel een interessante plus vinden. Niet alleen weet je dat je een inhoudelijk sterke marketeer in huis haalt, je weet ook dat de professional zijn of haar kennis actueel houdt”.

De European Marketing Confederation (EMC), de overkoepelende organisatie van nationale marketinginstituten, heeft met de titel Senior Marketing Professional een Europees kwaliteitskeurmerk voor marketeers geïntroduceerd. Om voor de titel Senior Marketing Professional in aanmerking te komen, is een afgeronde opleiding op minimaal NIMA B/HBO CE-niveau plus minimaal vijf jaar relevante werkervaring vereist. Om de titel te behouden dient een SMP’er werkzaam te blijven als marketeer en jaarlijks 30 Permanente Educatie (PE) punten te realiseren door o.a. het volgen van classes en het bijwonen van congressen.

Brunel Marketing & Communicatie werkt sinds 2012 samen met NIMA en is aangesloten bij de NIMA Top Marketing Club (TMC). Samen met verschillende toonaangevende Nederlandse marketingbedrijven werkt Brunel vanuit deze club met NIMA aan de verdere ontwikkeling van het marketingvak.

Over Brunel
Brunel is een wereldwijd zakelijk dienstverlener gespecialiseerd in projectmanagement, detachering en consultancy in de branches Oil,Gas & Mining, Industry, Infrastructure, Services en Life Sciences & Health Care waar hoogopgeleide specialisten werkzaam zijn in de specialismen Engineering, IT, Finance, Legal, Marketing & Communicatie en Healthcare. Sinds haar oprichting in 1975 heeft Brunel zich ontwikkeld tot een internationaal, beursgenoteerde onderneming met 11.000 specialisten. Brunel opereert vanuit een eigen internationaal netwerk van 107 kantoren in 41 landen. Hierdoor is Brunel in staat om haar opdrachtgevers te voorzien van de juiste kennis en bemensing; lokaal of internationaal. Brunel streeft naar verdere groei en marktleiderschap in de genoemde branches van de internationale arbeidsmarkt.

Over NIMA
NIMA is het ontwikkelinstituut voor professionals die zich willen ontwikkelen op het gebied van marketing, communicatie, sales en marktonderzoek. Met behulp van NIMA kan de marketeer op ieder gewenst moment, via verschillende leervormen en op ieder niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak bewerkstelligen. Ga voor meer informatie naar de website.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht