Intersport nieuwe klant Head Office NL

Hoofddorp, 16 juni 2015 – Onlangs voegde Head Office NL retailgigant Intersport aan zijn portefeuille van opdrachtgevers toe. Het contentmarketingbureau maakt voor de sportketen een eenmalig magazine in een oplage van 1,5 miljoen exemplaren.
Het is voor het eerst dat Intersport in zijn communicatie voor een magazine kiest en dat het bedrijf een deelsegment op zo’n grote schaal benadert. Het blad, met een omvang van 44 pagina’s, wordt eind augustus meegezonden met zeven vrouwentitels van Sanoma. Daarnaast is er h-a-h verspreiding in geselecteerde postcodegebieden.
De communicatiedoelgroep bestaat uit MBO/HBO opgeleide vrouwen van 25-45 jaar. Ze werken en hebben misschien een gezin, maar zorgen voor voldoende tijd voor zichzelf. Sporten is voor hen niet alleen een manier om fysiek en mentaal gezond te blijven; minstens zo belangrijk is het sociale aspect van samen met anderen sporten. In het dagelijks leven, maar ook tijdens het sporten, willen ze er verzorgd en fashionable uitzien. Hun belangstelling voor verantwoorde voeding is bovengemiddeld.
De redactionele content zal bestaan uit een aansprekende mix van artikelen, variërend van need to know tot nice to know: sport, mode, voeding, gezondheid en psychologie. Ook zullen vier vrouwelijke Bekende Nederlanders hun medewerking verlenen aan het magazine.
Intersport, een franchiseformule van Euretco, is een grote speler op de Nederlandse markt voor sportkleding. Landelijk zijn er zo’n tachtig filialen.
Over Head Office NL
Head Office NL, onderdeel van Sanoma, vertaalt de marketingcommunicatiestrategie van opdrachtgevers naar een effectieve content marketing strategie. Ook verzorgt het bureau de complete uitvoering daarvan. Storytelling is daarbij een wezenlijk onderdeel. De content is voor de totale doelgroep beschikbaar, vindbaar en deelbaar. Wij werken onder meer voor Ahold, KLM, Mercedes-Benz, Heineken, Pon, Monuta, Toyota en E.ON. Head Office NL levert multimediale oplossingen en onderscheidt zich door klantdata te verrijken tot klantprofielen. We koppelen uw content op het juiste moment naar de meest geschikte kanalen en relevante doelgroepen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.