Industry Wire

Geplaatst door NRG

Introductie NRG-bureaunetwerk 

De retailwereld van morgen vraagt om continue aanpassing vandaag. Het herzien en adapteren van strategieën, processen en productaanbod is niet alleen noodzakelijk om concurrerend te blijven, maar ook om de shopper te blijven boeien en raken. In deze context wordt het steeds belangrijker om echt samen te werken en expertises te delen.

Albert Top, directeur/eigenaar van strategisch retailadviesbureau Crossmarks, benadrukt: “Tegenwoordig heeft niemand het antwoord meer alleen, het antwoord is samen.” Dit inzicht heeft hem doen besluiten het bureaunetwerk NRG, New Retail Group, te vormen. Een netwerk samengesteld uit specialisten op het gebied van strategie, creativiteit, technologie en online innovatie. Deze specialisten delen een gezamenlijke visie, een passie voor merk & retail en werken nauw samen om de toekomst van retailers vorm te geven.

New ways to grow Met de officiële lancering van het NRG-bureaunetwerk krijgt de toekomst van retail een boost. NRG ziet binnen de retailmarkt veel nieuwe manieren om te groeien. Als full-service netwerk brengt NRG haar klanten meervoudige waardecreatie. Daarmee wordt naast financiële groei, ook op ecologisch, maatschappelijk en sociaal niveau waarde gecreëerd vanuit een merk of retailformule. Onderzoek toont aan dat merken die meervoudige waardecreatie creëren, makkelijker groeien. Ze worden vaker gekozen door zowel de consumenten als werknemers.

Welke bureaus maken deel uit van NRG?  Onder dit netwerk vallen de volgende bureaus, met ieder hun eigen expertise:  Crossmarks: Visie & Strategische Consulting;  SVT: Spacial Retail Design;  Nowmads: Retail Inspiratie/Innovatie Tours

Matters Most: Missiondriven Branding & Design Applepie: Full service Online Marcom  Retailsupport Team: Locale Formule/Merk Activaties

Ondanks de bundeling van de verschillende bureaus in het NRG-bureaunetwerk, blijven ze onafhankelijk en behoudt ieder zijn eigen expertise. Ze werken interdisciplinair samen op verschillende vakgebieden. Neem als voorbeeld Wibra, een van de voorlopers die al de vruchten plukt van NRG. Door de gecombineerde expertise van Crossmarks en SVT heeft Wibra een ongekende transformatie doorgemaakt. Waarbij visie en strategie naadloos werden vertaald naar een nieuw formuleconcept inclusief pakkende instore communicatie.  Naast Wibra, werkt NRG ook voor mooie merken zoals Jumbo Supermarkten, Hallmark, DA, vanHaren, ICI Paris XL, Lexus, Toyota, M-line, Robèrt van Beckhoven, Intratuin, Xenos en Dille & Kamille.   NRG, new ways to grow.

Voor meer informatie of interviews neem contact op met

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht