Industry Wire

Geplaatst door Eerstestap.nl

Investeerder versnelt groei Eerstestap.nl

Het online klantplatform Eerstestap.nl heeft met Erik Aeyelts Averink, een ervaren adviseur en investeerder in softwareondernemingen aan boord gehaald. Met deze versterking kan het softwarebedrijf haar ambities realiseren en kan Eerstestap.nl de groei versnellen, met als doel de Nederlandse marktleider te worden en vervolgens ook te internationaliseren.

Eerstestap.nl heeft een flexibel platform gebouwd voor de ondersteuning van digitale financiële dienstverlening en helpt grote klantorganisaties al meer dan vijf jaar hun klantprocessen te vernieuwen en te optimaliseren. Het gaat hierbij om banken, verzekeraars, pensioenaanbieders, adviesketens, ziekenhuizen en klinieken. De focus ligt daarbij altijd op de consument, want als deze het proces begrijpt en gemakkelijk vindt, plukken klanten van Eerstestap.nl de vruchten: het verlenen van online hoogwaardige service aan hun klanten, zonder dat hiervoor de traditionele inzet van veel mensen nodig blijft.

Erik Aeyelts Averink investeerde eerder in softwareondernemingen als Tridion, ADAM Software, Kelp, BlueConic en GX Software. Erik Aeyelts Averink: “De drive en marktopportunity van Eerstestap.nl maakt dat ik als adviseur en partner wil meewerken aan het doorzetten van het succes van deze organisatie. Ook internationaal zijn er volop kansen waar we de komende tijd gericht aan gaan werken. De Nederlandse markt is een goede voedingsbodem voor softwareondernemingen actief op het gebied van digitale financiële dienstverlening”

Volgens Edwin Riem, mede-eigenaar Eerstestap.nl, zullen het provisieverbod, de toenemende regulering en veranderende klantwensen blijvend druk zetten op bestaande businessmodellen in de financiële dienstverlening: “De transformatie naar de digitalisatie van – onderdelen van – de klantreis is een onomkeerbare trend. Steeds meer klanten willen hun eigen klantreis samenstellen en hier ook actief in participeren, maar ook uit de noodzaak kosten te besparen.”

Lagere kosten door de klant online te betrekken

Met behulp het bewezen, complete en veilige Customer Flow Manager platform (CFM) kunnen klantorganisaties snel en tegen veel lagere kosten dan dat ze gewend zijn, klantprocessen online aanbieden, naast hun bestaande IT-infrastructuur.

Het CFM-platform maakt een hoge mate van zelfwerkzaamheid van de klant mogelijk. Hierdoor kunnen partijen hun klanten online betrekken in een klantproces, waarbij klanten toch een hoogwaardige service blijven ervaren. Klanten worden vanuit één platform online betrokken, bij diverse klantreizen voortvloeiend uit new business, verplichte contactmomenten en om te voldoen aan wet – en regelgeving. Door het digitaliseren van een klantproces is deze op ieder punt meetbaar en maakt het mogelijk de dienstverlening hierdoor bij te sturen op basis van de verkregen data.

Voorbeelden van toepassingen van het platform zijn: de Online PensioenCheck van Rabobank, het 100% digitaal openen van een beleggingsrekening voor NNEK en de Kennistoets Hypotheken die Independer gebruikt bij haar Execution Only Hypotheek. Jan Verstegen, mede-eigenaar, daarover: “Een innovatieve toepassing is bijvoorbeeld de complete adviesstraat die geldverstrekkers gaat helpen om de gevolgen van een aflossingsvrije hypotheek, met hun klanten, online te doorlopen. Daar wordt nu aan gewerkt, inclusief de mogelijkheid van schaalbaar advies.”

Realistisch

Met de toetreding Aeyelts Averink vergroot Eerstestap.nl nu haar slagkracht. De financiële dienstverleners zijn immers volop in beweging en het platform van Eerstestap.nl blijkt de oplossing voor de digitalisering van (delen van) een adviesstraat. De plannen van het Nederlands platform met internationale potentie, zijn daarom ambitieus maar realistisch.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht