Industry Wire

Geplaatst door IQNOMY

IQNOMY LANCEERT PERSONAL SITESEARCH & SELFSERVICE

Deze week lanceert IQNOMY een nieuwe dienst genaamd Personal Sitesearch & Selfservice, een uitbreiding op het Liquid Internet Platform waarmee bedrijven eenvoudig hun online marketingeffectiviteit kunnen vergroten. Personal Sitesearch & Selfservice zorgt ervoor dat de bezoekersbelevenis op een website sterk wordt verbeterd doordat de inhoud van zoek- en servicediensten volledig wordt afgestemd op de behoefte van iedere individuele bezoeker.

Liquid Internet als basis

Personal Sitesearch & Selfservice werkt op basis van het vorig jaar gelanceerde Liquid Internet platform van IQNOMY. Met dit platform kunnen organisaties de inhoud van hun website automatisch afstemmen op individuele bezoekers. Doordat de software van IQNOMY het gedrag en de interesses van iedere bezoeker anoniem analyseert, ontstaan zogenaamde realtime multidimensionale bezoekersprofielen. Aan de hand van deze profielen kan de presentatie van bijvoorbeeld teksten, linkjes, afbeeldingen, producten, navigatie, en advertenties worden afgestemd op de kenmerken en eigenschappen van een specifieke bezoeker. Zo worden bezoekers altijd geconfronteerd met volledig gepersonaliseerde content.
Door het gebruik van Liquid Internet worden websites omgevormd tot persoonlijke omgevingen die bezoekers veel sneller kunnen boeien en binden. Het uitgebreide inzicht in de interesseprofielen van bezoekers zorgt er vervolgens voor dat organisaties veel makkelijker een relevante en waardevolle dialoog aan kunnen gaan met hun bezoekers.

Betere service

Met de toevoeging van Personal Sitesearch & Selfservice aan het Liquid Internet platform worden organisaties in staat gesteld om het serviceniveau van hun website(s) naar een veel hoger niveau te tillen. De dienst voorziet namelijk onder andere in een innovatieve zoekfunctionaliteit die ervoor zorgt dat de resultaten van een zoekopdracht volledig worden afgestemd op de interesses en behoeftes waarover een individuele bezoeker op een bepaald moment beschikt. Op die manier worden zoekresultaten gegarandeerd relevanter en kunnen organisaties op maat gesneden online service bieden op plekken die door veel websites nog onderbelicht blijven.

Gewone mensentaal

Wat deze nieuwe dienst van IQNOMY tevens bijzonder maakt, is de koppeling met natuurlijke taaltechnologie. Hiermee is deze zoekfunctie een heel stuk gebruiksvriendelijker dan traditionele zoekfuncties doordat een zoekopdracht gegeven kan worden in ‘gewone mensentaal’. Dit betekent dat spel- en typefouten automatisch worden omgezet naar sterke en gepersonaliseerde zoekopdrachten. Ook het gebruik van jargon en synoniemen heeft met deze techniek geen negatieve invloed op de kwaliteit van de resultaten.

Met Personal Sitesearch & Selfservice zijn de beste zoekresultaten niet langer alleen weggelegd voor geoefende zoekmachinegebruikers, maar vindt iedereen razendsnel waar hij of zij naar op zoek is.

Selfservice
Naast de innovatieve zoekfunctie faciliteert IQNOMY met haar nieuwe dienst nog meer zelfservice-functionaliteiten die op een website aanwezig kunnen zijn. Zelfservice-functionaliteiten zijn onderdelen die bezoekers in staat moeten stellen om zelfstandig de juiste informatie te kunnen achterhalen. Voorbeelden hiervan zijn Frequently Asked Questions (FAQ’s), rekenmodules, download secties, contact en informatie aanvraagmodules, bestelapplicaties enzovoorts. Momenteel zijn deze functionaliteiten in de meeste gevallen nog erg standaard en voor iedereen hetzelfde, maar met Personal Sitesearch & Selfservice van IQNOMY kan de inhoud van deze onderdelen nu ook volledig worden afgestemd op het interesseprofiel van iedere individuele bezoeker.

Beter rendement

Doordat Personal Sitesearch & Selfservice bezoekers confronteert met volledig op maat gesneden content op de momenten waarop zij die het hardste nodig hebben, zorgt deze nieuwe dienst ervoor dat bezoekers altijd vinden waarnaar ze op zoek zijn. Hierdoor neemt de kans op conversie sterk toe en zullen bezoekers eerder geneigd zijn om terug te keren naar de website. Personal Sitesearch en Selfservice zorgt ervoor dat organisaties eenvoudiger en beter gestructureerd kunnen bouwen aan een waardevolle 1-op-1 relatie met hun bezoekers.

Links:
http://www.iqnomy.com
www.twitter.com/iqnomy
www.facebook.com/iqnomy
www.slideshare.net/iqnomy
www.linkedin.com/groups?gid=2664701

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht