iSlide maakt vliegende start met crowdfinance campagne voor internationale uitbreiding

’s Hertogenbosch, 10 november 2014 – Een interactief avontuur. Dat is wat de Nederlandse producent iSlide maakt van reguliere waterglijbanen in Nederland, Europa en binnenkort daarbuiten. Het bedrijf uit Den Bosch is een crowdfinance campagne gestart om haar snelle internationale groei in de wereld van water- en attractieparken in goede banen te leiden. Via Collin Crowdfund willen ondernemers Edwin Keijzer, Rob Jansen, Hennie van den Biggelaar en Stan de Haas € 250.000,- ophalen. Vijf dagen na plaatsing van het project is de leningaanvraag al voor 50% volgeschreven.
iSlide ontwikkelt interactieve concepten die de beleving van waterglijbanen spectaculair veranderen. Een combinatie van lichteffecten, geluid en projectie (2D en 3D), verandert een normale glijbaanrit in een interactieve belevenis. Per rit kan een thema of activiteit naar keuze worden ingesteld: van een jungle- of discorit tot de Aquasmash game. iSlide is op dit moment de enige producent in Nederland en Europa die deze integrale mix van elementen biedt waarmee bestaande en nieuwe glijbanen een stuk aantrekkelijker worden. “iSlide zet een nieuwe standaard in de glijbaanwereld,” aldus ondernemer en bedenker van iSlide, Edwin Keijzer: “Niet de lengte of vorm van een glijbaan, maar de mate van interactie en competitie zijn voortaan bepalend voor de populariteit van een glijbaan en dus ook het zwembad. Daarnaast zijn er verschillende verdienmodellen, zoals de verkoop van een foto of videostream van je glijbaanrit, die ervoor zorgen dat de glijbaan daadwerkelijk opbrengst gaat genereren voor een zwembad. Dat is een primeur.”
Europa, Noord-Amerika en Azië
Sinds haar oprichting in november 2013 heeft iSlide al twaalf projecten voltooid in Nederland, België en Zweden. Met nog twintig geboekte projecten in Nederland en Europa is de agenda voor 2015 grotendeels gevuld. Als gevolg van de samenwerking met de vier grootste glijbaanproducenten in Europa kan iSlide ook in de periode daarna 80% van de Europese glijbaanmarkt bedienen. Dankzij een recent gesloten samenwerkingsovereenkomst met één van de grootste glijbaanproducenten wereldwijd, staan nu ook Azië en Noord-Amerika op de planning.
Groeifinanciering
Om haar snelle groei in goede banen te leiden wil iSlide via Collin Crowdfund € 250.000,- ophalen in de vorm van een driejarige lening met een vaste rente van 7%. Dit geld wordt primair gebruikt voor software-, productontwikkeling en marketing. Iedereen kan – na eenmalige en kosteloze registratie bij Collin – vanaf € 500,- investeren in iSlide. iSlide is het zevende project dat is gepubliceerd op het online platform.
Over Collin Crowdfund
Via haar online platform slaat Collin een brug tussen investeerders die op zoek zijn naar meer rendement en ambitieuze MKB-bedrijven met een financieringsbehoefte. Bedrijven met een financieringsbehoefte van € 50.000,- tot € 2.500.000 kunnen terecht bij Collin. Waar mogelijk en opportuun werkt Collin daarbij samen met banken en accountants. Om zowel de investeerder als de ondernemer optimaal succesvol te laten zijn, is de screening uiterst zorgvuldig. Zo introduceerde Collin ‘Crowdfund Coaches’ die de ondernemer begeleiden in het proces. Ook na realisatie van de lening coördineert de Crowdfund Coach tussen de ondernemer en de investeerders die de lening verzorgden. www.collincrowdfund.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.