Industry Wire

Geplaatst door spotONvision

ISO-certificering van toenemend belang voor marketingbureau’s

Bedrijven moeten tegenwoordig voldoen aan de wet- en regelgeving omtrent de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de AVG. Bovendien, met de toename van cyberaanvallen en datalekken, staat informatiebeveiliging steeds hoger op de agenda van organisaties. In de marketingsector is het onderwerp informatiebeveiliging niet meer te omzeilen. Maar, hebben marketingbureau’s hun zaakjes wel op orde?

B2B-marketingbureau spotONvision ontving onlangs haar ISO 27001:2013 certificering. Wat betekent dat in de praktijk? En waarom is dit van groot belang voor opdrachtgevers?

Marketingdata en informatiebeveiliging
Een marketingbureau werkt met persoonlijke data, zowel klantdata als eigen data. Sinds de invoering van de AVG heeft ook voor marketeers de bescherming van de privacy van de doelgroep hoge prioriteit. Het gaat daarbij niet alleen om het beschermen van persoonsgegevens, maar ook om de beveiliging van data en het op orde hebben van de processen in het algemeen.

Met een ISO 27001-certificaat wordt aangetoond dat de beveiliging van de bedrijfsinformatie goed is beschreven, geïmplementeerd en gecontroleerd. Het biedt vele voordelen; zo betekent dit voor de klanten van een marketingbureau dat het bedrijf zorgvuldig omgaat met zowel de informatie als met de informatiesystemen. Daarnaast stelt het vast dat het bureau relevante wet- en regelgeving naleeft. Alle bedrijfsprocessen zijn doorgelicht en de informatiebeveiliging is op orde. Goed voor de bedrijfscontinuïteit en voor de klantervaring.

spotONvision officieel ISO 27001:2013 gecertificeerd
Op 6 maart j.l. ontving spotONvision het ISO-certificaat. Mariëlle Meijwes, Programma Manager Campaign Management en medeverantwoordelijk voor informatiebeveiliging bij spotONvision: “Omdat informatiebeveiliging bij marketingbureaus in het algemeen nog lang niet op orde is, zijn wij echt trots dat wij als een van de eerste B2B-marketingbureau’s zo’n certificering hebben.”

Het Information Security Management System (ISMS) van spotONvision voldoet hiermee aan de meest actuele wereldwijde standaard voor informatiebeveiliging. Mariëlle Meijwes: “Met de ISO-certificering van ons ISMS laten we zien dat wij als bedrijf veilig omgaan met de data van zowel onszelf als van onze klanten. Het is een belangrijke stap omdat we op een verantwoorde en veilige manier campagnes en marketing automation projecten kunnen uitvoeren voor bedrijven die dit deels of volledig willen outsourcen. Wij kunnen hiermee aantonen dat we zorgvuldig met data omgaan.”

Voor de B2B-marktingbureau’s is informatiebeveiliging en daarmee ISO 27001:2013-certificering van groot belang. Opdrachtgevers stellen steeds vaker informatiebeveiligingseisen en geven, terecht, de voorkeur aan samenwerking met ISO-gecertificeerde bedrijven.

Over spotONvision
spotONvision helpt organisaties met het verhogen van omzet. Als modern B2B-marketingbureau zetten we zowel data als demand generation strategieën in. Zo ontwikkelt spotONvision geïntegreerde sales- en marketingprogramma’s die passen bij de business van haar klanten. We ondersteunen marketing- en salesteams met programma’s waarbij leads en klanten aan de hand worden genomen door hun klantreis. Dit doet spotONvision met leadgeneratie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing. Meer informatie: https://www.spotonvision.com/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht