De jaarlijkse waarde-evaluatie van media-kanalen en -merken onder Nederlandse consumenten en marketeers heeft uitgewezen dat de Ad Equity van de mediakanalen in Nederland in 2025 met 5% is gestegen ten opzichte van 2024. Ook de houding ten opzichte van reclame is onder Nederlandse consumenten toegenomen (+6%). De resultaten, bekendgemaakt tijdens Kantars Media Reactions event op 20 november 2025, bevestigen opnieuw dat offline kanalen in Nederland een hogere Ad Equity realiseren dan digitale media. Kanalen zoals Point-of-Sale, de bioscoop, gesponsorde evenementen, Out-of-home en dagbladen scoren hoger dan online kanalen. Ad Equity media-titels onder gebruikers Consumenten in Nederland waarderen advertenties binnen Flair het meest, gevolgd door die op Twitch en vtwonen. De sterke groei van Twitch valt op: het medium steeg van plek #15 naar #2 in de ranglijst. Ook AH komt hoog binnen en Bol.com handhaaft zich in de Ad Equity top van Nederland. De stijging van Pinterest in Nederland loopt parallel aan de wereldwijde scores. De Nederlandse marketeer toont zich optimistisch voor het komende jaar, met verwachte hogere marketinguitgaven (+2%). Segmenten zoals TV-/Video Streaming, OLV (Online Video) en Podcast kunnen de sterkste toename in uitgaven verwachten. De evaluatie, die deel uitmaakt van het bredere Kantar Media Reactions-onderzoek, richt zich op consumenten en marketeers in meer dan 30 landen. Naast de ranglijsten werden tijdens het event toelichtingen gegeven door onder andere bol, Podimo en De Speld over de gestegen waardering voor Nederlandse media-merken.
De jaarlijkse waarde-evaluatie van media-kanalen en -merken onder Nederlandse consumenten en marketeers heeft uitgewezen dat de Ad Equity van de mediakanalen in Nederland in 2025 met 5% is gestegen ten opzichte van 2024. Ook de houding ten opzichte van reclame is onder Nederlandse consumenten toegenomen (+6%).
De resultaten, bekendgemaakt tijdens Kantars Media Reactions event op 20 november 2025, bevestigen opnieuw dat offline kanalen in Nederland een hogere Ad Equity realiseren dan digitale media. Kanalen zoals Point-of-Sale, de bioscoop, gesponsorde evenementen, Out-of-home en dagbladen scoren hoger dan online kanalen.
Ad Equity media-titels onder gebruikers
Consumenten in Nederland waarderen advertenties binnen Flair het meest, gevolgd door die op Twitch en vtwonen. De sterke groei van Twitch valt op: het medium steeg van plek #15 naar #2 in de ranglijst. Ook AH komt hoog binnen en Bol.com handhaaft zich in de Ad Equity top van Nederland. De stijging van Pinterest in Nederland loopt parallel aan de wereldwijde scores.
De Nederlandse marketeer toont zich optimistisch voor het komende jaar, met verwachte hogere marketinguitgaven (+2%). Segmenten zoals TV-/Video Streaming, OLV (Online Video) en Podcast kunnen de sterkste toename in uitgaven verwachten.
De evaluatie, die deel uitmaakt van het bredere Kantar Media Reactions-onderzoek, richt zich op consumenten en marketeers in meer dan 30 landen. Naast de ranglijsten werden tijdens het event toelichtingen gegeven door onder andere bol, Podimo en De Speld over de gestegen waardering voor Nederlandse media-merken.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.