Geplaatst door Beeld en Geluid

Jenny Puzelik toegetreden tot Raad van Toezicht Beeld en Geluid

Jenny Puzelik is op 31 maart 2021 als lid toegetreden tot de Raad van Toezicht van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum.

De van origine Oostenrijkse Jenny Puzelik (1967) startte haar carrière, na haar studie aan de University of Economics in Wenen, bij Endemol en bekleedde daarna diverse functies binnen de mediabranche. Zo was zij CEO van het productiebedrijf MasMedia, programmahoofd fictie bij de AVRO en nam zij tot voor kort plaats als bestuurslid in De Vereniging van Nederlandse Content Producenten.

‘In Jenny hebben we een uitstekende kandidaat gevonden om onze Raad van Toezicht te versterken. Haar (werk)ervaring bij de commerciële en publieke omroep en in haar eigen onderneming zijn een aanvulling op ons team,’ aldus Onno Hoes, voorzitter Raad van Toezicht Beeld en Geluid.

De huidige Raad van Toezicht van Beeld en Geluid telt zeven leden. De minister van OCW benoemt de voorzitter, de overige leden benoemt de Raad zelf. De Raad bestaat uit voorzitter Onno Hoes, Arendo Joustra, Julia Noordegraaf, Hedwig Saam, Najima Khan, Momet Abas en Jenny Puzelik.