Jeroen Dontje start als sr. creative director bij MPG

Amstelveen, 20 april 2021 – Het concept & creative team van MPG is uitgebreid met creatief zwaargewicht Jeroen Dontje. Nu merken hun rol als media-uitgever serieuzer oppakken, krijgen content marketingbureaus een steeds belangrijkere taak op het gebied van strategie en creativiteit. Het aantrekken van Dontje past dan ook binnen de filosofie van MPG om merken te laten te groeien met behulp van écht creatieve en onderscheidende content. Jeroen heeft, onder andere, als chief creative officer bij Yune ruimschoots zijn sporen verdiend en zal binnen MPG Nederland leidinggeven aan het team van creatives. Ook zal hij binnen de MPG.Group creative sparringpartner zijn voor de labels SOCIAL.INC en The Social Club.
Dolly van den Akker, CEO MPG Group: ‘De hoeveelheid content die consumenten voorgeschoteld krijgen wordt met de dag groter. Het is voor merken daarom een uitdaging om echt tot hen door te dringen en een rol in hun leven te kunnen spelen. Met de verschuiving die merken daarbij maken van paid media naar owned media betekent dit dat zij, net als bureaus, met een andere blik naar content en creativiteit moeten kijken. Wij geloven in creatieve content die consumenten direct raakt en activeert en zo helpt aan het bouwen van merkvoorkeur. Wij hebben Jeroen aangetrokken omdat hij als content creative bewezen succesvol is geweest binnen zowel paid als owned media. Met hem aan boord challengen we merken om de creatieve lat steeds hoger te leggen en bouwen we het concept & creatieve team nu uit.’
Jeroen Dontje, sr. creative director MPG: ‘Ik heb een passie voor creativiteit en content die echt iets doet voor een merk. Dat is voor mij ook direct de kracht van contentmarketing waarmee je niet alleen het verhaal van een merk vertelt maar waarbij de content een wezenlijk onderdeel van het merk wordt. Ik zie het niet als adverteren maar als iets wat op zichzelf waarde toevoegt aan merken en soms zelfs het fysieke product kan overstijgen. Ik ga dan ook met veel plezier aan de slag met de creatieve teams binnen MPG, het bureau dat al jaren laat zien hier expert in te zijn, en de overige labels binnen de MPG.Group. Zeker met de komst van SOCIAL.INC en The Social Club heeft de groep een fantastische mix van verschillende soorten creativiteit en expertise.’
Over MPG.
MPG ontwikkelt sinds 1972 communicatie- en contentmarketingoplossingen voor de mooiste A-merken. Het bureau helpt merken met ijzersterke en creatieve content om een authentieke connectie op te bouwen met consumenten of met hun eigen medewerkers. Een connectie die in zowel commerciële als reputatie-impact resulteert. MPG is er dan ook van overtuigd dat merken kunnen groeien met de inzet van slimme content, content die raakt en iets doet met mensen. De ca. 70 medewerkers van MPG ondersteunen opdrachtgevers in het complete communicatietraject: van het ontwikkelen van de positionerings- en communicatiestrategieën tot concept, creatie, uitvoering en het meetmoment van het eindresultaat.
MPG produceert en onderhoudt crossmediaplatforms, websites, apps, magazines, events en video’s. In de eigen foto- en filmstudio, de Today Studio’s, ontwikkelt MPG jaarlijks meer dan 1.000 foto- en videoproducties.
MPG werkt onder andere voor A-merken zoals Ahold, Hertog IJs, Nederlandse Spoorwegen, Espria, Rituals en Rabobank. Het hoofdkantoor staat in Amstelveen. Internationaal opereert MPG onder de naam MPG.Concepts met een kantoor in New York.
mpg.today
Over MPG.Group
MPG.Group is een internationaal bureaunetwerk met kantoren in Amsterdam, Amstelveen en New York. Vanuit één contactpunt ondersteunen de bureaus merken fullservice bij hun marketing- en communicatie-uitdagingen. De groep zal blijven uitbreiden en bestaat nu uit de contentmarketingbureaus MPG Nld, MPG.Concepts (New York) en de socialmediabureaus SOCIAL.INC en The Social Club.
Omdat consumenten verwachten dat merken een relevante bijdrage leveren in hun leven en aan de maatschappij, drijft de MPG.Group op de visie ‘Brands can do better’. Het bureaunetwerk ondersteunt merken om echt en langdurig contact, een hechte connectie, met hun doelgroepen te maken. Met één doel, merken futureproof maken: ‘Connect today. Matter tomorrow.’ Vanuit deze futureproof strategie ontwikkelt MPG.Group, middelenvrij, concepten, content, (live-)events, platformen en nieuwe businessmodellen.
De gezamenlijke bureaus werken onder andere voor Ahold, Akzo Nobel, AS Watson, Bloemenbureau Holland, De Efteling, Eneco, Gall&Gall, Holland Casino, IKEA Foundation, Nederlandse Spoorwegen, PWN, Rituals, Sennheiser, Techniek Nederland, Rabobank, Unilever en Wellant College.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.