Als jij er klaar voor bent, is Pearle dat ook

Pearle Opticiens koos eind 2020 voor de combinatie Havas Lemz en Havas Brussel als nieuwe strategisch-creatieve partner voor Nederland en België. Samen hebben de bureaus de nieuwe overkoepelende positionering en visuele identiteit van Pearle vertaald naar een communicatieconcept dat laat zien dat Pearle oog heeft voor wat er speelt in het leven van mensen en passende oplossingen biedt.
De eerste geïntegreerde campagne wordt in Nederland gelanceerd op 7 april. Hierin laat Pearle zien dat ze begrijpt dat mensen aanhikken tegen een eerste bril, maar voor ze klaarstaat zodra zij eraan toe zijn. Daarvoor introduceert Pearle een nieuwe dienst, het Goed Zicht Gesprek.
Voorafgaand aan de uitgebreide oogmeting vindt voortaan een intakegesprek plaats. Daarin wordt niet alleen met klanten gesproken over klachten en wensen met betrekking tot hun zicht, maar ook over hun levensstijl en wat echt belangrijk voor ze is, zodat het beste passende advies en de optimale oplossing kan worden geboden.
In de campagne is het woord aan Puck, een brildragend meisje van een jaar of acht. Zij heeft allang door dat haar vader niet goed meer ziet en komt met een creatieve manier om hem duidelijk te maken dat hij toch echt toe is aan een bril.
Credits
Creatie: Bram Tervoort (Nederland), Werner van Reck (Belgie)
Account: Ellen Mesdag, Daniël Boulet
Strategie: Lianne Heite
Content Producer: Marga Bierema
Regie: Bram van Alphen (HazazaH)
Dop: Myrthe Mosterman NSC
Edit: Govert Janse
Grading, Online: Barry Clarke, Captcha
Muziek: Cris&Jef Music
Geluid: AMP.Amsterdam
Fotografie Stills : Anne van Zantwijk
Beeldmateriaal:
Commercial: https://vimeo.com/532284379/5032f25f1d
Embedded code: <iframe src=”https://player.vimeo.com/video/532284379″ width=”640″ height=”564″ frameborder=”0″ allow=”autoplay; fullscreen” allowfullscreen></iframe>
Beeld: https://havas-my.sharepoint.com/:i:/g/personal/daniel_boulet_globalservs_com/EeOVM6LFc-FHnvlx2xpTvswBWWdo-P-0uWkTk-qMIuoe9g?e=r4A7Og
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.