Geplaatst door Spotonvision

Jonge marketing talenten winnen de Young Talent B2B Marketing Award 2019

Op 19 maart jl. is tijdens de 10de editie van het B2B Marketing Forum in Maarssen de Young Talent B2B Marketing Award uitgereikt aan Esmée Becker, John-Paul de Rooij, Sabine van Sasse, Ilse Visscher, Carlijn ten Heggeler en Anne van Olffen.

De teamcaptains van de overgebleven twee finalisten presenteerden hun case aan het publiek van zo’n 200 doorgewinterde B2B-marketingprofessionals. Ze moesten uitleggen hoe zij een van de uitdagingen van Tele2 te lijf zouden gaan. De opdracht was om een crossmediastrategie te ontwikkelen, om de kleinzakelijke ondernemer te bereiken, ‘engagen’ en te converteren naar klant. ​

B2B Bootcamp
In de aanloop naar het Forum, op 1 maart, waren 25 jonge marketing talenten in vier teams aan het werk gegaan om in een Bootcamp van één dag tot de meest innovatie oplossing voor een complex B2B-marketing vraagstuk te komen. De twee beste teams zijn door de vakjury gekozen om te pitchen tijdens het B2B Marketing Forum op 19 maart.

Over de winnaars
Na de spannende live pitches was het aan het publiek in de zaal om te stemmen en zo de winnaar te bepalen. Het team van talenten Esmée Becker, John-Paul de Rooij, Sabine van Sasse, Ilse Visscher, Carlijn ten Heggeler en Anne van Olffen, rolde als winnaar uit de bus.

Nord van de Mosselaer van Tele2, tevens jurylid, maakte de winnaar bekend. “Ze kozen voor een touch-tell-sell campagne onder het motto ‘Blij(f) bereikbaar’. Het team had een doordachte aanpak uitgewerkt inclusief de tactieken en de conversiecijfers. Top uitgewerkt”, aldus Nord van de Mosselaer.

Over de jury
De twee finalisten waren eerder deze maand gekozen door de vakjury met Nord van de Mosselaer (Demand Generation Manager B2B bij Tele2 Nederland), Ment Kuiper (marketing coach bij SCHAAL+), Ingrid Archer (Director Clients, Strategy & Success van spotONvision en oprichter van het B2B Marketing Forum) en Liesbeth van Zeeland (Manager Marketing & Communication bij Holla Advocaten en winnaar B2B Marketing Award 2018).

Over de Young Talent B2B Marketing Award
Dit jaar introduceerden B2B-marketingbureau spotONvision en SCHAAL+ de Young Talent B2B Marketing Award. Voornaamste reden is om jong talent een podium te geven tijdens het B2B Marketing Forum. Door met een frisse blik te kijken naar een complex B2B-marketingvraagstuk krijgen de deelnemers van het Forum een inspirerende pitch gepresenteerd.

Over het B2B Marketing Forum
Het B2B Marketing Forum is een initiatief uit 2010 van B2B marketingbureau spotONvision en in 2019 samen met Emerce georganiseerd. Emerce is een multichannelplatform over online business en marketing. Emerce biedt beslissers in e-business inspiratie en kennis. Het Forum is een ontmoetingsplek voor B2B-marketeers, een plek waar kennis en inspiratie samenkomen.
In 2010 introduceerde spotONvision de B2B Marketing Award in Nederland. Voornaamste reden was om meer aandacht te krijgen voor B2B marketing in ons land. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

Over spotONvision
spotONvision helpt organisaties met het verhogen van omzet. Als modern B2B-marketingbureau zetten we zowel data als demand generation strategieën in. Zo ontwikkelt spotONvision geïntegreerde sales- en marketingprogramma’s die passen bij de business van hun klanten. We ondersteunen marketing- en salesteams met programma’s waarbij leads en klanten aan de hand worden genomen door hun klantreis. Dit doet spotONvision met lead generatie, lead nurturing, sales enablement en klantmarketing.

Over SCHAAL+
SCHAAL+ is in 2016 opgericht als zelfstandige zusterorganisatie van SchaalX en helpt organisaties bij de werving, selectie en integratie van jong digitaal talent. Zij bieden niet alleen toegang tot een netwerk van talentvolle young professionals, maar verzorgen ook de scholing en begeleiding om hen meteen op volle kracht mee te laten draaien in je organisatie. Zo dichten ze de kloof tussen deze digitale generatie en de arbeidsmarkt van vandaag.