Geplaatst door Kamera Express

Kamera Express wint Webshop Award 2017-2018! (Beste Webshop in de categorie ‘Elektronica’)

Donderdag 14 september vond de feestelijke categorie-uitreiking van de Retailer of the Year Awards plaats. Met twee nominaties in de categorie ‘Elektronica’ op zak was het een spannende dag voor het Kamera Express team. Toen bekend gemaakt werd dat Kamera Express, ondanks de stevige concurrentie, uitgeroepen werd tot winnaar van de ‘Beste Webshop Award 2017-2018 was de blijdschap groot. De award werd overhandigd aan algemeen directeur Ben Cornelisse. “Kamera Express groeit niet alleen sterk offline, ook online maken we grote stappen met de ontwikkeling van een nieuwe website. Een verandering die niet onopgemerkt is gebleven bij onze klanten. Deze award is een bevestiging dat we op de goede weg zijn.”

Teamprestatie

Op 15 augustus werd bekendgemaakt dat Kamera Express genomineerd was voor de award voor Beste Winkelketen en de Webshop Award in de categorie ‘Elektronica’. Kamera Express is dit jaar hard bezig geweest met de ontwikkeling van haar webshop met als doel het optimaliseren van het gebruiksgemak. Dat de nieuwe website gewaardeerd werd bleek uit de beoordelingen. Veelgeprezen aspecten zijn het duidelijke bestelproces, de handige chatfunctie en het ruime assortiment. Toch is Cornelisse van mening dat techniek niet het belangrijkste aspect is voor het realiseren van een succesvolle webshop. “Techniek is één ding, maar zonder de juiste mensen kom je nergens. Het klantenservice team, de logistieke afdeling en het marketing- en inkoopteam zorgt er elke dag weer voor dat de webshop draaiende blijft en er tevens tiptop uitziet. Uit het prachtige eindcijfer 8,1 blijkt dat dit gewaardeerd wordt door het publiek! We zijn dan ook ontzettend blij en dankbaar dat wij deze prijs in ontvangst mogen nemen. Het is een teamprestatie en daar zijn we trots op, aldus Cornelisse.”

Omnichannel benadering

Kamera Express is volop in ontwikkeling. Niet alleen online, ook offline worden er tegen de trend in steeds nieuwe winkels geopend. Cornelisse: “Wij kiezen voor een omnichannel benadering waarbij service, deskundigheid en kwaliteit centraal staan. Overal. Of dat nu in één van onze 14 Superstores (1 oktober zal er een nieuwe winkel openen in Groningen) is of online via PC, tablet of smartphone, iedereen moet hetzelfde niveau van service ervaren.” Een strategie die haar vruchten afwerpt, zo blijkt uit het winnen van deze award.

ABN AMRO Retailer of The Year gala

Omdat Kamera Express winnaar is van de Beste Webshop van 2017-2018 in de categorie ‘Elektronica’ maakt het bedrijf automatisch kans op de ‘ABN AMRO Retailer of the Year Overall Award’. Deze award zal 26 oktober uitgereikt worden tijdens het Retailer of the Year Award gala op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort-Noord. Consumenten kunnen de 30 categoriewinnaars, waaronder Kamera Express, blijven beoordelen via www.bestewinkelketen.nl/stemmen. Dit is mogelijk van 20 september tot en met 20 oktober.