Geplaatst door Today's Specials

Katja Schuurman kiest Somention voor social media Return to Sender

Verhaal achter stichting opnieuw verteld

De nieuwe lijn van Return to Sender wordt donderdag 14 september gelanceerd tijdens een feestelijk event in Amsterdam. Social media bureau Somention vertelde in aanloop naar de lancering de verhalen achter Katja Schuurmans merk. “Het afgelopen half jaar heeft Somention de social media van Return to Sender opgepakt, want die hadden enige tijd stilgelegen”, zegt Diederik Chevalier, oprichter van Somention. “We willen onze online expertise graag inzetten voor de herlancering van Katja’s merk en we kijken uit naar een verdere samenwerking.”

Nieuwe designcollectie
Bij de herlancering van het merk hoort natuurlijk een nieuwe collectie. De nieuwe lijn is ontworpen in samenwerking met topdesigners als Christien Meindertsma, Floris Hovers en Omar Munie, die de afgelopen maanden op de social media van Return to Sender volop in de spotlight zijn gezet. De lifestyleproducten worden gemaakt door lokale vakmensen uit arme regio’s in onder meer Nepal, Ecuador en Indonesië. Het komende half jaar zet Somention zich belangeloos in om via Instagram het verhaal achter het merk te vertellen. Op Facebook worden producten uitgelicht, met als doel de sales te verhogen. De winst van de stichting – die Katja Schuurman alweer tien jaar geleden oprichtte – wordt deels gebruikt om onder meer educatieprojecten op te zetten in het land van herkomst.

Over Somention
Social agency Somention verzorgt de social media en 24-uurswebcare voor grote partijen als onder andere Stokke, Pickwick, Royal Canin en Bepanthen. Het online marketing- en communicatiebureau heeft een team van 25 online experts. Met kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Breda helpt Somention bedrijven om zich door middel van geïntegreerde digitale marketing te presenteren op social media kanalen als Instagram en Facebook.