Geplaatst door RightBrains

Kennis- en carrièreplatform voor vrouwen RightBrains organiseert inspiratiedag

Zeist, 11 oktober 2017 – RightBrains, het kennis- en carrièreplatform voor vrouwen in het digitale werkveld, organiseert op 31 oktober 2017 voor de derde maal een evenement voor vrouwen die zich willen laten inspireren door ‘thought leaders’ en rolmodellen die vertellen over hun carrière, digitale transformatie en talentontwikkeling. Tijdens deze bijeenkomst kunnen deelnemers netwerken en met elkaar in discussie gaan over digitale technologie en carrière. Aan het eind van deze dag wordt bekend gemaakt wie van de vijf genomineerden de winnaar is geworden van de Digital Leadership & Diversity award. Deze genomineerden zijn Leon Bedaux, directeur IT bij KPN; Stephen Dowling, directeur bij Unilever voor e-commerce en directe klantleveringen; Mimoent Haddouti, global head van de it-continuity- en securityservices Rabobank; Kim Pasche, senior director for global virtual sales & customer success EMEAR van Cisco, en Marleen Verhaag, director industry value engineering insurance bij SAP. De award wordt dit jaar voor het eerst uitgereikt door RightBrains in samenwerking met Computable.

Op het evenement, dat van 31 oktober van 13.00 uur tot 18.30 uur plaatsvindt in het NBC te Nieuwegein, geven de volgende sprekers acte de présence:

• Jan Veldsink, docent RightBrains Digital Leadership Programme en Senior advisor AI & security Rabobank, spreekt over de toekomst van digitale technologie en welke impact innovaties, zoals kunstmatige intelligentie,  robotica en big data hebben op onderwijs, competentie-ontwikkeling en management.
  • Mimoent Haddouti vertelt over haar carrière van rechtenstudent  tot Global Head IT Continuity & Security Services Rabobank, over haar werk en haar uitdagingen als een digital leader, en de behoefte aan talent op securitygebied.
  • Orsolya Szucs, Early Career Talent Lead van Cisco, gaat in op het belang van bewustwording van kansen voor de jongere generatie; deze aan te sporen om anders en groter te dromen. Gebaseerd op haar eigen carrière geeft zij voorbeelden van wat we voor de jongere generatie kunnen doen.
  • Leon Bedaux, Directeur IT bij KPN, geeft inzicht in hoe zijn bedrijf de digital transformation organiseert, waarbij flexibiliteit van de gehele organisatie nodig is. Daarnaast gaat hij in op de bedrijfscultuur en de competenties en vaardigheden die daarbij nodig zijn.
  • De laatste presentatie is van Maartje Bouvy, CFO Rituals. Zij spreekt over de rol van technologie in een snel groeiend retailbedrijf. De sleutelwoorden zijn startup, digitale kwaliteiten en business technologie versus ICT.
  • De dagvoorzitter is Kay Formanek, expert op het terrein van digital leadership en diversiteit.

Geke Rosier,  oprichter van RightBrains: “Het ontbreekt organisaties aan het juiste talent om mee te kunnen in de digitale transformatie. Juist vrouwen kunnen met hun talenten hierin een rol spelen. We organiseren nu voor het derde jaar deze inspriatiedag waarmee we inspelen op de behoefte bij vrouwen aan het opdoen van kennis en inspiratie die je nodig hebt voor een carrière in het digitale werkveld en aan voorbeelden van carrières waarin digitale technologie een belangrijke rol speelt. We zien dat hier grote belangstelling voor is. Het is de bevestiging dat RightBrains hèt platform is dat echt aansluit bij maatschappelijke, sociale en economische behoeften aan digitaal talent.”

De kosten voor CIAO in One Day 2017 bedragen € 199,- en voor studenten: € 20,-.

Inschrijven kan op http://rightbrains.nl/education/ciao-in-one-day-2017/.

Over RightBrains

De missie van RightBrains is de instroom en doorstroom te bevorderen van hoogopgeleide vrouwen in het werkveld van de digitale technologie. Dit met als doel diversiteit, en daarmee innovatie en veranderkracht, binnen organisaties te vergroten. RightBrains biedt deze vrouwen een omgeving voor opleiding en ontwikkeling en geeft organisaties de mogelijkheid om met deze unieke doelgroep te ‘connecten’ via een online platform. Geke Rosier is oprichter van RightBrains. Sinds 2011 ontwikkelt zij initiatieven om een bijdrage te leveren aan het vergroten van het aantal vrouwen dat kiest voor een carrière in digitale technologie. Zij is bedenker en coauteur van het boek Ronde vormen in IT (2011), initiatiefnemer van het RightBrains Digital Leadership programma in samenwerking met docenten van Nyenrode en experts op het gebied van digitale transformatie (2015) en co-createur van het magazine I LOF IT (2015). Meer informatie: www.rightbrains.nl.