Industry Wire

Geplaatst door Double Dutch

KesselsKramer en kunstenaarsduo Inez & Vinoodh lanceren goede doelen-app Double Dutch

Vandaag is Double Dutch, een nieuw digitaal platform en app om online te geven aan goede doelen, gelanceerd. Het platform, de app en de merkpropositie is ontwikkeld door reclamebureau KesselsKramer, tevens aandeelhouder. Partner is internationaal betaalplatform Adyen dat met Adyen Giving online geven aan goede doelen gemakkelijk en transparant maakt. Double Dutch maakt het mogelijk om online giften te combineren met digitale kunstwerken van bekende kunstenaars als Derrick Adams, Sterling Ruby en Jamie Reid. Ook topmodel Gigi Hadid heeft werk beschikbaar gesteld. De aangesloten internationale goede doelen richten zich op belangrijke thema’s als klimaat, inclusiviteit, gelijkheid en bestrijding van COVID-19. Double Dutch is een initiatief van het wereldberoemde Nederlandse kunstenaarsduo Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin, en Laura Bailyn, oprichter van KidFund, een spaar app voor kinderen.

Reclamebureau KesselsKramer, dat aan de basis stond van bol.com, citizenM en Ben, is met een klein percentage aandeelhouder en is medeverantwoordelijk voor de naamgeving en branding, maar ook voor de technische realisatie van het platform, de app en de wereldwijde social media campagne. Diederik Sjardijn van KesselsKramer over deze bijzondere samenwerking: “Bij KesselsKramer richten we ons op challenger merken en dat zijn met regelmaat startups. Zij kiezen ervoor om vooral eerst online te groeien en te ontwikkelen. Net als Double Dutch.” KesselsKramer merkt dat deze ‘digital native brands’ steeds vaker bij ze aankloppen. “Wat ons uniek maakt, is dat we merkdenken en creativiteit onlosmakelijk verbonden zien aan groei en effectiviteit. Deze combinatie maakt KesselsKramer interessant voor startups als Double Dutch en merken zoals Timberland en Jaaah die een jonge ‘digital native’ doelgroep willen aanspreken en tegelijk hun bestaansrecht proberen te bewijzen.”

“Double Dutch is het antwoord op het crisisjaar 2020”
“Double Dutch is ons antwoord op het crisisjaar 2020”, zegt medeoprichter Laura Bailyn. Het donatieplatform helpt goede doelen om geld in te zamelen voor hetgeen wat er echt toe doet. Bailyn: “Feitelijk zorgen schenkingen jaarlijks voor een omzet van 289 miljard euro (350 miljard US dollar). Het doen van giften is een krachtige en persoonlijke manier om een ander te helpen en ervoor te zorgen dat er financieel meer ruimte is om te ademen. Met Double Dutch geef je iemand een prachtig geschenk.”

Kunstzinnig geven met Double Dutch
Gebruikers van Double Dutch kunnen zonder transactiekosten een kaart kopen met kunstwerken van onder andere Gigi Hadid, Derrick Adams, Sterling Ruby en Jamie Reid en naar een vriend sturen. Aan de digitale werken wordt een geldbedrag gekoppeld, dat naar een goed doel naar keuze gaat. De opbrengsten van de kaart worden 50/50 gedeeld met de kunstenaar, die dan ook de mogelijkheid heeft om zijn of haar deel van de opbrengst te schenken aan een goed doel naar keuze. Het platform kan ook worden gebruikt voor het aanvragen van contante ‘giften’ voor een bepaald doel, zodat gebruikers geld kunnen inzamelen voor thema’s en goede doelen die zij belangrijk vinden. Double Dutch gebruikers kunnen hun eigen digitale ‘wall of art’ creëren door de door hen gekozen kaarten en gesteunde goede doelen tentoon te stellen op hun eigen Double Dutch pagina.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht