Geplaatst door Red Hat

Kevin M. Murai treedt toe tot raad van bestuur Red Hat

Amsterdam, 21 september 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, heeft Kevin M. Murai benoemd tot lid van de raad van bestuur.

Murai is sinds maart 2008 in dienst van Synnex Corporation (Synnex), een bedrijf dat distributie-, logistieke en integratiediensten levert voor de technologie-industrie als outsourced diensten gericht op klantenbinding. Van december 2008 tot 1 maart 2018 was hij actief als president en CEO, en van maart 2008 tot december 2008 als president en co-CEO. Murai is sinds maart 2008 bestuurder van Synnex en voorzitter van diens raad van bestuur. Voor zijn komst naar Synnex bekleedde hij in 19 jaar tijd verschillende leidinggevende functies bij Ingram Micro Inc., een leverancier van wereldwijde technologie- en supply chain-diensten, waaronder president, chief operating officer en lid van de raad van bestuur.

Hij is momenteel ook lid van de raad van bestuur van StanCorp Financial Group, Inc., een dochteronderneming van Meiji Yasuda Life Insurance Company.

Quotes

Naren Gupta, voorzitter van de raad van bestuur van Red Hat
“We zijn verheugd om Kevin Murai bij de raad van bestuur van Red Hat te kunnen verwelkomen. Zijn expertise van distributiekanalen in de technologiesector, in combinatie met zijn ervaring bij het leiden van een wereldwijd bedrijf als Synnex, versterken onze raad nog verder. Red Hat verstevigt zijn positie in de voorhoede van de hedendaagse technologie-industrie door oplossingen te ontwikkelen die voldoen aan toekomstige technologie-eisen. Kevin helpt ons om tegemoet te komen aan de behoeften van klanten om hen te helpen om te gaan met dynamische zakelijke omgevingen.”

Kevin Murai, voorzitter van de raad van bestuur van Synnex Corporation en lid van Red Hat’s raad van bestuur
“Opensourcesoftwareoplossingen zijn de kern van veel van de meest opwindende innovaties in de technologiesector. Red Hat speelt een belangrijke rol door organisaties te voorzien van die innovaties. Ik waardeer de kans om plaats te nemen in de raad van bestuur van Red Hat en kijk ernaar uit om bij te dragen aan het aanhoudende succes van Red Hat.”

Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.