Industry Wire

Geplaatst door Klarna

Klarna introduceert wereldwijd platform voor klantauthenticatie

Amsterdam, 4 april 2019Klarna, wereldwijde aanbieder van betaaloplossingen, introduceert vandaag een platform voor klantauthenticatie. Dit platform biedt een oplossing voor diverse wereldwijde en lokale authenticatiemethoden. Hiermee krijgen opererende bedrijven, zoals (web)winkels en financiële dienstverleners, de mogelijkheid om hun klanten een eenvoudige, veilige en gepersonaliseerde authenticatie-ervaring te bieden, ongeacht de markt waarin zij actief zijn. Dit is mogelijk op basis van een eenmalige integratie.

Klarna heeft het voor miljoenen klanten in alle delen van de wereld mogelijk gemaakt om veilig online te shoppen zonder enig compromis te doen in een positieve shopervaring. Dit doet Klarna door gebruik te maken van haar in eigen beheer ontwikkelde platform voor klantauthenticatie. Klarna stelt dit platform nu ook beschikbaar aan andere bedrijven. Zij kunnen na een eenvoudige installatie direct toegang krijgen tot een breed scala aan wereldwijde en lokale authenticatiemethoden, zoals SMS, eenmalige wachtwoorden, lokale alternatieven zoals het Zweedse BankID en de door Klarna in eigen beheer ontwikkelde wereldwijde oplossingen voor identiteitsbeheer, bijvoorbeeld Bank Login.

Het platform van Klarna stelt bedrijven in staat om de authenticatiemethode te kiezen die het best aansluit op de behoefte van hun klanten. Het platform houdt hun gegevens veilig en waarborgt overeenstemming met de wet- en regelgeving, zonder voor frictie in de gebruikerservaring te zorgen. Vanaf het moment dat de authenticatiemethode is ingebed in de website van de klant, wordt deze voortdurend up-to-date gehouden. Nieuwe authenticatiemethoden worden automatisch toegevoegd, zonder enig programmeerwerk door de klant. Klarna draagt zorg voor het beheer en de voortdurende optimalisatie van de gebruikservaring, zodat klanten zich kunnen focussen op de verdere ontwikkeling van hun kernactiviteiten.

Nir Aravot, productmanager Customer Authentication Platform bij Klarna: “Klarna houdt continu een focus op de klantervaring. Krachtige beveiliging is geen reden voor een mindere gebruikservaring. Klanten nemen daar simpelweg geen genoegen mee. Het aanbieden van een authenticatieplatform dat frictie tot een minimum beperkt, een gepersonaliseerde ervaring biedt en geen compromis sluit op de totale flow levert niet alleen voordelen op voor online shoppers in alle delen van de wereld. Dit biedt ook onderscheidend vermogen voor bedrijven.

Klarna’s platform voor klantauthenticatie stelt online bedrijven in staat om:

  • Gebruik te maken van diverse oplossingen voor klantauthenticatie wereldwijd met één simpele integratie.
  • Elke klant een gepersonaliseerde authenticatie-ervaring te bieden.
  • Te voldoen aan de PSD2- en KYC-richtlijnen zonder in te boeten op de gebruikservaring.
  • De loyaliteit van klanten te verbeteren en de wervingskosten voor nieuwe klanten te reduceren.
  • De ervaring eenvoudig aan hun merkbeleving aan te passen.
  • Klanten een veilig gevoel te bieden op hun website.

Leah Farmer, vice president product Merchant Services bij Klarna: “Het wekken van vertrouwen tussen bedrijven en klanten is van essentieel belang om het potentieel dat ecommerce biedt te bereiken. De meeste bedrijven hebben er moeite mee om dit te realiseren zonder nadelige gevolgen voor de klantenervaring. Met ons platform voor klantauthenticatie maken we het eenvoudig voor bedrijven om dit vertrouwen op te bouwen, te voldoen aan de regelgeving en een gepersonaliseerde gebruikservaring te bieden die hun klanten in staat stelt om hun identiteit snel en veilig te verifiëren.”

Meer informatie is beschikbaar op: https://www.klarna.com/uk/business/products/customer-authentication/

—-


Over Klarna:

It’s all about smoooth (ja, met drie ooo’s). Klarna is Europa’s leidende betaalprovider en een nieuw gelicentieerde bank, die een revolutie wil teweegbrengen in de betaalervaring voor zowel shoppers als winkeliers. Klarna is opgericht in Stockholm in Zweden in 2015. De fintech unicorn geeft online consumenten meerdere mogelijkheden om later te betalen – met een vertrouwde, frictieloze en smooth checkout-ervaring.

Klarna werkt nu samen met 100.000 winkeliers om betaaloplossingen aan te bieden aan gebruikers in heel Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 2.000 medewerkers en is actief in 14 landen. Klarna wordt ondersteund door investeerders zoals Sequoia Capital, Bestseller Group, Atomico, VISA en Permira.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht