Geplaatst door Fiverr

De Kleinbedrijf Behoeftenbarometer

Elke dag zoeken miljoenen eigenaren van kleine ondernemingen van over de hele wereld op Fiverr naar de dingen die ze nodig hebben. Met de diensten die zij zoeken en de zoektermen die zij gebruiken, kan Fiverr voorspellen wat belangrijk is, wat trending is en wat de toekomst biedt voor deze kleine ondernemingen.

Na de eerste verschuiving van offline naar online, optimaliseren ondernemingen nu hun (e-commerce) websites, geven ze prioriteit aan hun merkimago en worden ze creatief. De digitale transformatie duurt nog wel even voort en deze diensten zullen waarschijnlijk lang populair blijven.
• Virtuele assistent op Amazon, 778%
• Shopify winkelontwerp, 302%
• Shopify-salesfunnel, 103%
• Wix website-ontwerp, 102%
• Aanpassing van WordPress-thema, 63%

Soms betekent succes het profiteren van de nieuwste technologieën en softwaretools. In dit geval tools om zakelijke taken en workflow te verbeteren en te vergemakkelijken. Dit zijn tools die populair zijn op Fiverr.
• Getresponse, 91%
• Elementor Pro, 89%
• Cash-app, 83%
• Divi, 50%
• Autocad, 32%

Veel kleine ondernemingen hebben de focus verlegd naar herstel en wederopbouw. Restaurants proberen klanten te behouden en van dienst te zijn door hun eigen apps voor het bezorgen van eten te ontwikkelen. Bedrijven proberen via crowdfunding geld in te zamelen en zo meer controle te krijgen over hun financiën.
• App voor thuisbezorgen, 117%
• Crowdfunding, 115%
• Quickbooks, 83%
• Administratie, 40%
• Financiële boekhouding, 33%

Ondernemerschap bloeit op tijdens de lockdowns, zoektrends wijzen op het ontstaan van nieuwe ondernemingen. Het is hoopgevend dat ondanks de moeilijke tijden waarmee ondernemers recentelijk te maken hebben gehad, mensen nog steeds bezig zijn met innoveren en het najagen van hun dromen.
• Visitekaartje ontwerp, 106%
• Product mockup, 89%
• Handelsmerk, 82%
• Marktonderzoek, 54%
• Merkidentiteit, 32%

Nederland
De top-3 voor meest gebruikte zoekopdrachten in Nederland bestaat uit onderstaande drie taken.
• Achtergrond verwijdering, 259%
• Website ontwikkeling, 128%
• Shopify-expert, 120%

Een totaaloverzicht, ook met een uiteenzetting per land waar Fiverr actief is, vind je hier: https://fiverr-small-business-needs-index.webflow.io/small-business-needs-index-nl