Industry Wire

Geplaatst door KLOAQ audio design

KLOAQ audio design presenteert audio-installaties Moooi op Salone del Mobile in Milaan

Voor het tweede jaar op rij staat KLOAQ audio design met innovatieve audio-installaties op dé wereldwijd toonaangevende designbeurs Salone del Mobile in Milaan. De installaties werden speciaal ontworpen voor designmerk Moooi, om de multi sensorische ervaring van de bezoekers van de beurs te verrijken door middel van audio – geheel in lijn met de audio-identiteit die het Amsterdamse bureau creëerde voor het merk.

Voor diezelfde audio identiteit voor Moooi werd KLOAQ audio design recent nog onderscheiden met een platinum prijs bij de MUSE Creative Awards.

Spatial audio en podcasts

De audio-installaties voor de Salone del Mobile, die tot stand zijn gekomen in samenwerking met gerenommeerde geluidsontwerpers en muzikanten, laten bezoekers de raakvlakken tussen geluid, ruimte en design verkennen. Van meeslepende soundscapes en spatial installaties, die bezoekers uitnodigen de buitengewone wereld van Moooi binnen te gaan, tot een immersive podcast installatie en live podcast opnames: de uitingen zorgen voor een innovatieve en auditieve beleving van het merk Moooi.

Christie Wright, Art Director bij Mooi:

“We vroegen KLOAQ audio design om de “Moooi Sound” te ontwikkelen: een oeuvre dat zich uitstrekt van fysieke tot aan digitale ruimtes, waardoor zowel ons merk als onze producten hun eigen originele audiohandtekeningen krijgen. Het resultaat is origineel en verrassend, waarmee we de harten en geesten van mensen dichter bij ons merk te brengen.”

Daniel Sillem, Co-Founder en Creative Director bij KLOAQ audio design:

“We hebben verschillende manieren onderzocht waarop geluid in een ruimte kan werken. Het is een unieke, meeslepende ervaring geworden, die bezoekers op meerdere niveaus aanspreekt.”

De audio-installaties maken deel uit van de grotere missie van KLOAQ audio design, om de grenzen van geluidsontwerp en innovatie te verleggen. Door nieuwe manieren te verkennen om geluid in een merkidentiteit op te nemen, hoopt de het anderen te inspireren om creatief na te denken over hoe geluid de wereld om ons heen kan vormen.

De installaties zijn tijdens de Salone del Mobile in Milaan te ervaren van dinsdag 18 tot en met zaterdag 22 april.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht