Geplaatst door JCDecaux Nederland BV

KPN en Samsung brengen het Rijksmuseum dichterbij

Met de nieuwe campagne van KPN en Samsung tover je jouw mobiele telefoon met gemak om in de sferen van het Rijksmuseum. Voor de aandacht op straat werd JCDecaux gevraagd een steentje bij te dragen, dit doen we door middel van gedigitaliseerde Abri’s op drie toplocaties in Amsterdam.

Als sponsor van het Rijksmuseum probeert KPN op een digitale manier de kunst uit het museum zo dicht mogelijk bij de mensen te brengen. Dit wordt gedaan door middel van verschillende acties en campagnes. Zo hebben zij er met de website voor gezorgd dat de eenmalige tentoonstelling ‘Late Rembrandt’ online zichtbaar was voor de hele wereld. Voor deze nieuwe actie hebben KPN en Samsung de koppen bij elkaar gestoken. Om massabereik te realiseren werden wij, JCDecaux, gevraagd mee te werken aan deze campagne.

Met de huidige campagne willen KPN en Samsung de meesterwerken uit het Rijksmuseum toegankelijk maken via de mobiele telefoon. Klanten die voor 4 november een Samsung Galaxy S9(+) of Note9 aanschaffen met een abonnement bij KPN, ontvangen een voucher. Hiermee heeft de klant het recht twee smartcovers te ontvangen, één cover met de Nachtwacht en een tweede cover bedrukt met een meesterwerk naar keuze. En dat is niet alles, ook ontvangt de klant twee gratis kaartjes voor een bezoek aan het museum.

Bij gebruik van de smartcovers krijgt een mobiele telefoon een uniek ‘Rijksmuseum thema’. Dit betekent onder andere vernieuwde iconen, prachtige achtergronden en de app van het Rijksmuseum. Het thema valt nog te personaliseren door in de app een achtergrond naar wens uit te kiezen uit ruim 600.000 meesterwerken. Binnen de app krijg je via de Rijksstudio toegang tot de online catalogus van het museum.

JCDecaux heeft digitale Abri’s ontwikkeld. Hierop kan iedereen de take-over, het bijzondere thema met de app, bewonderen gedurende het wachten op de tram. De omlijsting van de nieuwe Samsung Galaxy S9 wordt namelijk getoond, met hierin het echte digitale voorbeeld van de take-over. De speciale Abri’s zijn te vinden op het Leidseplein, Rembrandtplein en Magna Plaza.

Grote kans dat het de komende dagen nog druk wordt in het Rijksmuseum. Gelukkig kan je via de app heel makkelijk zelf leren over de geschiedenis en verhalen uit het Rijksmuseum. Met de app kan je namelijk alles helemaal zelf ontdekken via interessante multimediatours.