KPN viert Pride met mini-documentaire Timeless Love Connection

In aanloop naar de Pride Amsterdam lanceert KPN samen met N=Content de redactionele mini documentaire ‘Timeless Love Connection’. In de film gaan danser en choreograaf Barrie Stevens (75) en muzikant Jeangu Macrooy (25) voor het eerst openhartig met elkaar in gesprek over thema’s als vrijheid, liefde, acceptatie en verbondenheid. Vroeger versus nu: welke verschillen en overeenkomsten zijn er en wat betekent dat voor hen?
Voor zowel Barrie als Jeangu is de Pride Amsterdam een belangrijk moment. Beiden heren kwamen, in twee verschillende generaties, op jonge leeftijd naar Nederland om zichzelf te kunnen zijn. In Timeless Love Connection brengt KPN hen samen voor een bijzondere ontmoeting waarbij zij voor het eerst elkaars verhaal horen en de kijker een openhartig kijkje geven in hun leven. Zo vertelt Barrie dat hij naar Nederland kwam omdat homoseksualiteit in de jaren ’60 nog verboden was in Engeland. Jeangu kwam vanuit Suriname naar Nederland, waar hij al snel zijn huidige vriend via Tinder ontmoette. Een online wereld die voor Barrie tot op heden onbekend terrein is.
In leeftijd verschillen de heren precies 50 jaar, het getal dat symbool staat tijdens de Pride dit jaar. Met het thema ‘Remember the past, create the future’ kijkt Pride Amsterdam vooruit, maar herdenken ze ook vijftig jaar geschiedenis waarin de LHBT-community gevochten heeft voor hedendaagse verworven rechten en vrijheid. Die zeker nog niet altijd en overal vanzelfsprekend is.
KPN en Gaypride
KPN is al meer dan 100 jaar de verbinder van Nederland. Vroeger met de telegram, nu met de nieuwste technologie. KPN vaart mee met de pride om te laten zien hoe belangrijk die verbondenheid met elkaar is. En dat gaat natuurlijk niet alleen om de technische verbinding, maar juist wat je met die verbinding kunt doen: altijd en overal in contact staan met degenen van wie je houdt.
N=Content
De film is gemaakt door N=Content, het nieuwe label binnen N=5. Begin maart zijn Anne Stokvis en Monique Bergers het label gestart. N=Content brengt strategie, content creatie en productie samen onder één naam. Inmiddels zijn er al diverse succesvolle producties live gegaan. O.a. De Sleutels van het Rijks, een live serie voor het Rijksmuseum, Een Huis vol Herinneringen voor ABN AMRO en De club van ‘73 voor KPN.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.