Lancering van nieuw creatief digitaal bureau: Lijm Amsterdam

Amsterdam, 4 augustus 2016 – Sinds deze zomer is Amsterdam een creatief digitaal bureau rijker: Lijm Amsterdam. Oprichters Lars Reimink en Lorenz de Valk spelen hiermee in op de fundamentele veranderingen die zij binnen het vakgebied zien. Lijm Amsterdam specialiseert zich in marketingcommunicatievraagstukken in de digitale hoek. Het bureau onderscheidt zich door middel van haar creativiteit, continuïteit en flexibiliteit.
Een digitaal bureau van deze tijd vraagt om een andere aanpak. Doordat marketingcommunicatie vraagstukken steeds diverser en ook complexer zijn, werkt Lijm met een netwerk van 30 onafhankelijke professionals waarin menig discipline en veel ervaring is vertegenwoordigd. Door deze manier van werken te hanteren, behouden de professionals hun zelfstandigheid, Lijm Amsterdam haar flexibiliteit en de klanten hun creativiteit in de vorm van altijd frisse, relevante en scherpe input.
Lijm Amsterdam als de verbindende factor
“Steeds meer professionals in het reclamevak kiezen ervoor om te gaan freelancen om zo meer vrijheid en zelfstandigheid te hebben. Lijm wil een tastbare plek zijn waar deze groep van ervaren professionals voorzien wordt in hun behoefte aan een vaste en uitdagende stroom van opdrachten voor mooie merken”, aldus creatief manager en mede-eigenaar Lars Reimink.
Lijm Amsterdam wil bedrijven en merken helpen de snelle ontwikkelingen op digitaal vlak bij te houden. Daar is kennis voor nodig van steeds meer specialisten. Lorenz de Valk, Commercieel manager en mede-eigenaar licht toe: “We zien dat samenwerken met veel leveranciers organisatorisch niet ideaal is en het lastig maakt om consistent te blijven in je uitingen. Met Lijm als bureau heb je een strategisch partner en tegelijkertijd veel specialisten tot je beschikking. Wij nemen het projectmanagement voor onze rekening en bewaken de consistentie op het gebied van identiteit en kwaliteit. Zo krijg je het beste van twee werelden. Per uitdaging kijken we naar de beste match voor de opdracht, Lijm is dus de verbindende factor.”
Diensten en producten
Lijm Amsterdam benadert vraagstukken vanuit een groter geheel. Of zoals Lars en Lorenz het verwoorden: “Met alle merkuitingen die je ziet per dag hebben losse flodders gewoonweg geen zin meer. Je moet het bekijken als een groter geheel. Als je door ons een app laat bouwen, denken we ook met je na over hoe je deze in de markt kan zetten. En als je hulp nodig hebt met een online strategie, dan kijken we ook graag buiten de digitale kaders.”
Daarnaast gelooft Lijm Amsterdam sterk in het samenbrengen van interne en externe communicatie. Uit eerdere ervaringen merken Lars en Lorenz dat er vaak kansen worden gemist op het gebied van campagnes doordat intern inefficiënt wordt gewerkt. Zij voeren daarom vooralsnog twee producten die dit probleem tackelen. De eerste is WhatzBiz, een ultraveilige messenger om medewerkers snel en risicoloos te laten communiceren. Daarnaast is er het Qollap platform. Dat is een sociaal kennissysteem voor communicatie en samenwerking binnen organisaties. Het unieke hieraan is dat het platform met behulp van een zelflerend systeem de kennis, ervaring en expertise van medewerkers in beeld brengt.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.