Industry Wire

Geplaatst door LELO

LELO, internationaal gerenommeerd sextoy merk, investeert in wereldwijd marketing initiatief

Deze week kondigt LELO, ‘s werelds meest toonaangevende bedrijf voor luxe seksspeeltjes, aan dat het als eerste bedrijf in de wereld een deal heeft getekend om te investeren in een innovatief wereldwijd marketing initiatief. Naast de initiële investering van £19 miljoen heeft LELO heeft $50 miljoen dollar aan financiering toegezegd in een overeenkomst met de Russische start-up PocketRocket. De doelstelling is om in de avond wereldwijd een advertentie boodschappen te gaan communiceren.

PocketRocket is in samenwerking met de technische universiteit van Pechorin bezig om een systeem te ontwikkelen dat advertentie boodschappen kan communiceren aan de nachtelijke sterrenhemel. Dit moet dezelfde impact gaan hebben als skywriting; het vormen van letters in de lucht met witte rook door een reclame vliegtuig. Het concept omvat de lancering van één centrale controle-eenheid welke 68 satellieten van ieder één kubieke meter, in een lage baan om de aarde aanstuurt. Op een hoogte van ruim 450km, ontvouwen de satellieten een verlicht Mylar-zeil met een diameter van ruim 70 voet, het geheel vorm een groot gepixeleerd raamwerk dat licht weerkaatst. Wanneer de satellieten opgelijnd zijn kan iedere boodschap worden gecommuniceerd en deze is dan wereldwijd zichtbaar. De eerste boodschap van LELO zal simpelweg zijn: “GO FUCK YOURSELF.”

Miranda Karmen, de woordvoerder van het Zweedse merk LELO, reageert: “We gebruiken een boodschap die eenvoudig, begrijpelijk en met een universele betekenis is – een boodschap die spreekt over de identiteit en de seksuele achtergrond van het merk. Het moet een boodschap zijn waar iedereen zich mee kan identificeren, van de lanceringssite in Kazachstan tot in de Hollywood Hills, waar de meeste van onze VIPcliënten en investeerders wonen. Daarnaast zijn er nog geen regels of voorschriften voor adverteren in de ruimte. We kunnen dus in principe alles zeggen wat we willen en dan zeggen wij dus wat wij kunnen! Iedere boodschap kost $1 miljoen, dus slechts beschikbaar voor een selectieve groep adverteerders.”

PocketRocket-CEO Mikhail Svejk voegde toe: “Dit is een grote stap voorwaarts voor de mensheid en daarnaast is het een mogelijkheid om internationaal één boodschap te communiceren. Oorspronkelijk is het idee ontwikkeld als een manier voor regeringen om nooduitzendingen te communiceren. Echter LELO, als belangrijke investeerder, kan mede bepalen waarvoor deze communicatievorm wordt ingezet. En mijn vrouw die de producten van LELO kent, motiveerde mij om dit spannende avontuur met hun aan te gaan. ”

Er is in de academische gemeenschap internationaal wel protest geweest, deze vindt dat lancering potentieel gevaarlijk is voor ander ruimtevaartverkeer. Jaroslav Hasek, van het European Lighting Research Center, dat de globale lichtvervuiling onderzoekt, zei over dit nieuwe project: “Dit is een farce, alle betrokkenen zouden zich moeten schamen. We moeten alles doen om de commercialisatie van de ruimte te voorkomen maar ik vrees dat het al te laat is. De lancering van het ruimteproject wordt verwacht tijdens Valentijnsdag 2020.

Alle media aanvragen kunnen worden gericht aan: LELO@bobbery.amsterdam

LELO is wereldwijd het toonaangevende merk van intieme lifestyleproducten. Met de lancering in 2003 veranderde LELO het uiterlijk, het gevoel en de functie van intieme massageapparaten. Vandaag de dag wordt nog steeds met dezelfde toewijding, kwaliteit en innovatie gewerkt aan de intieme slaapkamer accessoires. LELOi AB is het Zweedse bedrijf achter LELO, waar kantoren samenkomen vanuit Stockholm tot San Jose, van Sydney tot Shanghai.
Voor meer informatie over LELO en review aanvragen ank@bobbery.amsterdam

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht