Geplaatst door LG Electronics

LG WINT INNOVATIEPRIJZEN OP CES 2019

Amstelveen, 11 januari 2019 – De Consumer Technology Association (CTA™) erkent LG Electronics (LG) voor baanbrekende innovaties op vlak van technologie en design door het uitreiken van verschillende Innovation Awards op CES 2019. LG wint onder andere een Best of Innovation Award, ontvangt meerdere onderscheidingen voor de nieuwste smartphones, wearables, LG OLED TV’s, soundbars en huishoudelijke apparaten.

Dit is het zevende opeenvolgende jaar dat de flagship-smartphones, LG OLED TV’s en huishoudelijke apparaten allemaal de CES Innovation Award ontvangen, de officiële erkenning van de industrie voor de meest innovatieve producten die jaarlijks tijdens CES gepresenteerd worden. LG ontvangt de hoogste onderscheiding van CTA voor de LG V40 ThinQ-smartphone en de nieuwe line-up van soundbars, beide geïntroduceerd op CES 2019.

De LG V40 ThinQ-smartphone, LG G7 ThinQ-smartphone en LG Watch W7 wonnen verschillende Innovation Awards op CES. Andere CES 2019 Innovation Award-winnende LG-producten zijn onder andere geavanceerde nieuwe wasapparatuur, geavanceerde TV’s, audiosystemen, computers en andere.

Gesponsord door CTA en onderschreven door de Industrial Designers Society of America, belonen de CES Innovation Awards productontwikkelingen op het gebied van technologieontwerp en engineering. De prijzen worden jaarlijks geselecteerd door een panel van gewaardeerde ontwerpers, ingenieurs en journalisten die de inzendingen beoordelen op een verscheidenheid aan criteria, die betrekking hebben op gebruikerswaarde, esthetiek, innovatief design, kwaliteit en bijdragen aan de kwaliteit van leven.

Over LG Electronics
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is wereldwijd leider en technologische innovator op gebied van consumentenelektronica, mobiele communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. Met 77.000 werknemers en 125 locaties wereldwijd, boekte LG een wereldwijde omzet van 19,23 biljoen KRW (USD 17,34 miljard) in 2017. LG Electronics bestaat uit vier bedrijfsonderdelen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solutions en Vehicle Components – en is één van ’s werelds toonaangevende producenten van flatscreen televisies, mobiele apparaten, airconditioners, wasmachines en koelkasten. LG Electronics Benelux Sales BV is gevestigd in Amstelveen, Nederland, met een regionaal kantoor in Edegem, België. Meer informatie en nieuws over LG Electronics zijn te vinden op lg.com/nl en lgnewsroom.com.