Geplaatst door Blyde Amsterdam

Licor 43 global kiest voor Blyde Amsterdam

Amsterdam, 6 oktober 2016 – Licor 43 Global kiest ervoor om haar PR-activiteiten onder te brengen bij PR-Bureau Blyde Benelux. Een jaar geleden begon Blyde met het ontwikkelen en implementeren van mediastrategieën voor het premium likeurmerk in Nederland. Na een succesvol jaar is Blyde ook medeverantwoordelijk voor de globale markt. Het Licor 43 Global team en Blyde hebben in Cartagena constructieve gesprekken gevoerd over de merkidentiteit van Licor 43, zijn imago en zijn ambities. Blyde is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van creatieve concepten en PR-strategieën met langetermijnvisie.

Licor 43 is een van de bekendste likeuren in Nederland en tegenwoordig in meer dan 50 verschillende landen te vinden. Ondanks de cultuurverschillen en de verschillende wijze van consumeren per land focust Blyde zich op het verspreiden van het eenduidige wereldwijde merkverhaal en de bijbehorende beleving van Spanish passion. Lorette der Kinderen: “We kijken ernaar uit om met het global team van Licor 43 op optimale en hoogstaande wijze de merkwaarden van Licor 43 in de globale markt neer te zetten.” Matthijs van Zanten, Global Marketing Manager Licor 43 voegt hieraan toe: “Samen met Blyde gaan we ons inzetten om meer merkbekendheid te generen. We werken aan het versterken van een emotionele band met het merk en willen zorgen voor relevante communicatie voor zowel nieuwe als bestaande consumenten middels kwalitatieve influencermarketing en storytelling.”

Over Licor 43
Licor 43 is een Spaanse premium likeur en wordt gemaakt op basis van een familierecept dat is geïnspireerd op een eeuwenoud elixer met 43 geheime ingrediënten: Liquor Mirabilis. De naam van de likeur verwijst naar deze 43 ingrediënten, die voornamelijk bestaan uit kruiden, citrusvruchten en ander fruit, die stuk voor stuk afkomstig zijn uit het Middellandse Zeegebied en zorgvuldig zijn geselecteerd. Tot op de dag van vandaag wordt Licor 43 alleen in het Spaanse Cartagena geproduceerd. Wie het geheime familierecept proeft, laat al snel het hart veroveren door de unieke en herkenbare smaak. Tegenwoordig siert de gouden Licor 43 fles vele huizen en cafés in meer dan 50 verschillende markten en is de pure Spaanse Passie wereldwijd verspreid. De likeur is helder en goud van kleur met accenten van vanille en karamel. Lekker om puur of in een cocktail te drinken. www.licor43.nl.

Zamora International global marketing manager for spirits, Matthijs van Zanten says: “Licor 43 is ferociously proud of its Spanish heritage and believes that life should be lived with passion and spirit. We pledge to surprise and delight consumers, not only through the unique flavour experience of Licor 43 but also through our Spanish provenance, by bringing vibrancy and energy to the liqueur market.”

Over Blyde
Blyde is als full service PR-bureau ontstaan uit de ondernemersfamilie HPB companies. Blyde werkt voor vooruitstrevende merken en organisaties. Voor ondernemende mensen die het verschil maken. Met PR als vertrekpunt slaat Blyde de brug tussen identiteit en imago met een impactvol en duurzaam resultaat als gevolg. Blyde bedient zowel de Nederlandse als de Belgische markt, vanuit vestigingen in Amsterdam en Antwerpen. Voor meer informatie zie www.blyde.nl & www.blyde.be.