Limburgs marketingbureau Morres & Company groeit verder in Zuid-Oost Nederland

Door de overname van het gerenommeerde communicatiebureau Puntkomma in Nijmegen gaat het full-service marketingcommunicatiebureau Morres & Company een nieuwe fase in. Na Maastricht en Eindhoven past de stap naar Nijmegen binnen de strategie en ambitie om verder te groeien als full-service bureau in Zuid-Oost Nederland met lokale voelsprieten. Het werk, de mensen en het DNA van Puntkomma sluiten goed aan bij de cultuur van Morres. Dit is een belangrijk uitgangspunt geweest in de overnamestrategie.
Morres & Company telt circa 50 medewerkers en werkt voor een grote diversiteit aan klanten. Morres heeft de specialiteiten en kennis in huis om werk te verrichten voor corporates en instellingen als Signify, Philips, Heineken, Obvion, Wiertz, MUMC+ en TNO. Daarnaast is het team van Morres de marketingpartner bij een groot aantal gevestigde bedrijven en start-ups in de regio, zoals Bakkerij Paulissen, SGL, Mestrini Optiek en Brightlands.
Overname Puntkomma
Puntkomma is een strategisch en creatief communicatiebureau in Nijmegen. Sterk in branding, online en campagnes. Het bureau is in 1977 opgericht en heeft een turbulente laatste periode gekend. Helaas is Puntkomma met haar vier medewerkers in het oog van de Covid-19 terechtgekomen en uiteindelijk onder begeleiding en toezicht van een curator na faillissement overgenomen door Morres & Company BV. Door deze overname verdwijnt de naam Puntkomma weliswaar uit het straatbeeld, maar de huidige activiteiten worden gewoon met dezelfde mensen voortgezet. Met dezelfde persoonlijke en creatieve aanpak, zoals opdrachtgevers van Puntkomma gewend zijn. Alleen gebeurt dit vanaf nu dus onder een andere vlag. Onder Morres krijgt het nieuwe bureau in Nijmegen de beschikking over meer specialiteiten binnen de Company en daarmee meer lokale slagkracht binnen de marketing en communicatie.
Morres & Company
Morres & Company is in 2013 opgericht door Paul Denis. Als managing director, founder en grondlegger van de Morres-cultuur is hij de drijvende kracht achter de gecontroleerde groei van het bedrijf. Na Zuid-Limburg zette Morres eind 2019 al een grote stap richting Brabant door de overname van Rekers & Van Noppen in Eindhoven. Afgelopen jaar is daarnaast hard gewerkt aan een hybride model met specialismes (units) die breed inzetbaar zijn. De units Strategie & Design, Internal & Employer branding en Data & Digital zijn verspreid over de vestigingen en kunnen lokaal worden ingezet. De heldere unit-structuur en de sterke mensen die aan het roer staan, zorgt dat Morres snel kan opschalen. Hierdoor is en blijft Morres flexibel en kan het goed inspelen op de razendsnel veranderende branche, klanten die meer en sneller eisen en aantoonbaar resultaat verwachten. Ook tijdens de corona-waves blijkt dit een gedegen model waar klanten bediend blijven en creativiteit tot uiting komt tijdens video-calls en teams-overleggen. Dit alles draagt eraan bij dat de mensen van Morres kunnen groeien en zich blijven inspireren in het eigen werk en het werk van een ander.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.