Industry Wire

LiveWords BV haalt 1 miljoen Euro op om te voldoen aan groeiende vraag e-commerce sector

Amsterdam, 9 april 2015 — LiveWords BV maakt vandaag bekend dat privé-investeerders in de jongste investeringsronde 1 miljoen Euro in het bedrijf investeren. De investeerders zijn Paranza BV uit Amsterdam en Bram Polak, eveneens uit Amsterdam, die al eerder deelnam aan een investeringsronde. Naast kapitaal brengen beide kennis in op het gebied van strategie en sales en dragen zo bij aan de verdere groei. Tot op heden is in totaal ruim 2,5 miljoen Euro in LiveWords geïnvesteerd.

Het LiveWords Translation Workflow Platform vergroot de snelheid waarmee e-commerce bedrijven producten kunnen aanbieden in verschillende talen. Het bedrijf is opgericht in 2010 en verwacht dit jaar een sterke omzetgroei.

“LiveWords heeft voortdurend geïnvesteerd in de ontwikkeling van zijn web-based Translation Workflow Platform. We zien nu dat de vraag uit de e-commerce sector sterk toeneemt. Met onze investering kan LiveWords aan de sterk stijgende vraag voldoen en bovendien haar sales team versterken,” zegt Paolo Tofani van Paranza BV.

“Als medeoprichter ben ik vanaf het eerste uur betrokken bij de visievorming en ontwikkeling van LiveWords. Met deze nieuwe financiële injectie en blijvende ondersteuning verwacht ik dat LiveWords een hele mooie groei gaat doormaken”, aldus privé-investeerder Bram Polak.

LiveWords richt zich voor haar verdere groei met name op de internationale e-commerce markt. E-commerce behoort wereldwijd tot de snelst groeiende sectoren. Steeds meer bedrijven bedienen steeds meer markten en moeten consumenten aanspreken in steeds meer talen.

“E-commerce is nu zo’n 20 jaar oud. Voor internationale merken en retailers die vandaag relevant zijn betekent dit dat de focus is verschoven van het ‘ook doen’ naar het ‘beter doen’ van e-commerce. Global e-commerce kan alleen groeien als er een effectief beheer is van de vertalingen voor de tientallen markten. Alleen dan laat je shoppers steeds de juiste productinformatie in de juiste taal vinden. Ons platform maakt dat producten eerder op de markt komen, vertaalmanagement efficiënter wordt en de kosten lager zijn”, aldus Paul Buying, oprichter en managing partner van LiveWords.

Gebruikers van het LiveWords platform zijn o.a. Blackboard e-learning producten, kinderwagenproducent Bugaboo, online veilinghuis BVA Auctions, internationale bloemenleverancier FleuraMetz, webwarenhuis Fonq, juweliersketen Lucardi Juwelier, lifestylemerk O’Neill, de Nederlandse Spoorwegen, online drukwerkshop Drukwerkdeal, en internationaal herenkledingbedrijf Suitsupply.

Over LiveWords

Het LiveWords web-based Translation Workflow Platform brengt informatie sneller en efficiënter online. E-commerce ondernemingen realiseren daarmee een hogere omzet, tegen lagere kosten en maken zich minder afhankelijk van vertaalbureaus. Het LiveWords platform sluit naadloos aan op een groeiend aantal e-commerce- en contentplatformen, zoals Demandware, EPiServer, Hippo, Hybris, inRiver PIM, Sitecore en StiboSystems. Voor bedrijfsspecifieke platformen is een API beschikbaar.

LiveWords is opgericht in 2010 door managing partner/CTO Paul Buying en angel investor Bram Polak. Het team van software engineers, product engineers en sales- en marketingmedewerkers werkt onafgebroken aan de doorontwikkeling van het platform en de realisatie van klantspecifieke toepassingen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht