Industry Wire

Geplaatst door Yellow Communications

Yellow Communications en Hotwire vergroten aandacht voor Health Tech

Hoofddorp, 4 juli 2016Yellow Communications’ internationale partner Hotwire breidt met een Health Tech pijler zijn dienstenpakket uit. Onder leiding van Andy West, Chief Development Officer bij Hotwire, start de nieuwe business unit met 10 werknemers uit Hotwire’s wereldwijde netwerk. Zij kunnen buigen op ruime ervaringen in deze categorie dankzij klanten als Nuance, Fitbit, Garmin, Samsung en Qualcomm. Yellow Communications voedt het expertisecentrum met eigen klantervaringen en participeert daarmee in de verdere ontwikkeling van Health Tech.

De publicatie van de Health Tech 100 in samenwerking met het wereldwijde mediamerk Hot Topics ondersteunt deze stap. Deze lijst van ’s werelds meest invloedrijke leiders binnen de sector voor gezondheidstechnologie is opgesteld in samenwerking met toonaangevende bedrijven en vooraanstaande leiders uit de Hot Topics community. Binnen de rangschikking zijn bestuurders, beleidsmakers, creatief directeuren en ondernemers van wereldwijde zorg- en health tech-organisaties opgenomen. Personen op de lijst gaan komend half jaar exclusief bloggen over ontwikkelingen in de gezondheidstechnologie op zowel de Hot Topics als de Hotwire Health Tech 100 websites.

Volgens Group CEO Brendon Craigie van Hotwire onderstreept dit initiatief de rijke kennis die het PR-netwerk in technologie heeft opgebouwd en de kansen die ontstaan binnen de opkomende Health Tech sector: “Iedere dag staan we in contact met bedrijven die technologieën ontwikkelen die de wereld telkens een stukje beter maken. Dit is vooral van toepassing op bedrijven in de gezondheidstechnologie, waar twee belangrijke economische sectoren samenkomen. Hotwire is al meer dan een decennium in deze branche vertegenwoordigd en we hopen dat dit nieuw opgezette kenniscentrum ons in staat stelt in contact te komen met meer gevestigde en opkomende namen binnen deze categorie.”

De groei van Health Tech laat zich zien door de opkomst van allerlei nieuwe producten en diensten, waaronder fitness wearables, gezondheidsapps, mHealth diensten, eHealth en oplossingen waarmee op afstand patiënten kunnen worden gemonitord. Volgens een recent Deloitte rapport, bereikt de markt voor gezondheidstechnologie in 2018 een omzet van 55 miljard euro, met daarin digitale gezondheidssystemen als grootste markt en mHealth apps als grootste groeisegment.

In reactie op de lancering van het expertisecentrum zegt Andy West van Hotwire: “Net zoals andere sectoren eerder werden ontwricht door de doorbraak van nieuwe technologie, geldt dat nu ook voor de health sector. Maar ondanks de hype is het voor bedrijven lastig hier een positie te verwerven, vooral vanwege complexe wetgeving en angst voor verandering onder gebruikers. Met dit wereldwijde team van specialisten willen we organisaties in de gezondheidstechnologie helpen effectievere communicatiecampagnes op te zetten, die niet alleen de geweldige innovatie van veel oplossingen benadrukken, maar ook een licht werpen op de voordelen die werkelijk levens veranderen.

Karin van Geelen, CEO van Yellow Communications, de Benelux-partner van Hotwire, geeft aan: “Dit is voor ons een geweldige kans om in contact te komen met mensen en bedrijven die binnen health tech een voortrekkersrol vervullen. Het plezier en de voldoening die wij nu al ervaren in het werken met eigen klanten binnen de gezondheidstechnologie als Roche Diabetes Care en Winvision, hopen we hierdoor op een duurzame manier uit te breiden. De impact van innovaties binnen deze sector worden voor een ieder met de dag beter zichtbaar, vandaar dat ik het Health Tech initiatief als een logische vervolgstap beschouw.”

Over Hotwire
Hotwire is een wereldwijd PR- en communicatiebureau dat zich erop toelegt ambitieuze bedrijven te helpen vernieuwen, aan hun reputatie te bouwen en zich te onderscheiden van de massa. De Hotwire communicatie-experts werken in praktijkgerichte teams om de klanten diepgaande kennis en ervaring te bieden binnen een aantal marktcategorieën. Van Sydney tot San Francisco vormen zij een team met een ‘one office’ mentaliteit. Het internationale team heeft eigen kantoren in 22 landen en regio’s, waaronder het Verenigd Koninkrijk, de VS, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Australië en Nieuw-Zeeland. In de Benelux wordt Hotwire vertegenwoordigd door Yellow Communications en in het Midden-Oosten door Active. Kijk voor meer informatie op www.hotwirepr.com.

Over Yellow Communications
Yellow is het PR- en communicatiebureau dat organisaties helpt bij het vinden en vertellen van hun verhaal, zodat het gehoord en gewaardeerd wordt en waardoor hun doelgroep in beweging komt. Yellow adviseert over communicatie, zet middelen in en maakt content om die vervolgens te distribueren via de juiste kanalen. Yellow streeft er altijd naar dat de klant zegt: “zo had ik het zelf niet kunnen bedenken en uitvoeren”. Yellow werkt nauw samen met het internationale PR- en communicatiebureau Hotwire. Zo profiteren Yellow’s klanten van de kennis, expertise en mensen die wereldwijd via dit netwerk beschikbaar zijn. Meer informatie op www.yellow-communications.com, via Twitter, LinkedIn of Facebook.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht