Geplaatst door LogRhythm

LogRhythm introduceert eerste echt ongelimiteerde Data Plan voor SIEM

LogRhythm, het bedrijf achter security operations centers (SOC’s) van grote bedrijven over de hele wereld, lanceert het eerste True Unlimited Data Plan voor zijn NextGen SIEM. In het verleden betaalden organisaties meer naarmate de hoeveelheid data toenam. Hoewel concurrenten eerder claimden ongelimiteerde Data Plans te ondersteunen, zat er altijd een addertje onder het gras. LogRhythm brengt daar verandering in om CISO’s voorspelbaarheid te kunnen bieden – en zo het risico van onbeveiligde data te beperken.

De hoeveelheden big data nemen exponentieel toe, en zo ook het aantal en de ernst van datalekken. Iets waar CISO’s de dupe van kunnen worden, omdat de kosten van het beveiligen van de enorme hoeveelheid data in hun omgeving jaar op jaar kan verdubbelen – of zelfs verdrievoudigen. Om binnen budget te blijven, moeten zij moeilijke en risicovolle beslissingen nemen over welke data zij níét monitoren en beschermen.

“Wij erkennen de financiële last en beveiligingsrisico’s die deze afweging kunnen veroorzaken”, zegt Mark Logan, CEO van LogRhythm. “LogRhythms nieuwe True Unlimited Data Plan lost dit probleem voor CISO’s en CFO’s op doordat zij hun organisatie volledig kunnen beschermen met honderd procent gebruik van data tegen vaste en voorspelbare kosten – geen lagen, geen verrassingen, geen kleine lettertjes. Als leverancier van het grootste pureplay SIEM-platform in de branche voelen we ons verantwoordelijk om de markt te leiden met nieuwe, open en flexibele licentiemodellen.”

2019 is op weg om ‘het slechtste jaar ooit voor datalekken’ te worden. Met meer dan 3,2 miljard gelekte gegevens bestaat er een reëel risico op onbeschermde gegevens. Om organisaties succesvol te beschermen tegen cyberrisico’s, moeten CISO’s zorgen voor een compleet, holistisch inzicht in hun omgevingen.

Vinu Thomas, CTO van Presidio: “Bij Presidio ligt onze focus op het bouwen van agile, veilige digitale oplossingen in een multicloudwereld voor onze klanten. Security is van het grootst mogelijke belang en dat geldt voor de volledige omgeving. Er wordt data gegenereerd aan de rand van het netwerk, bij de toegang, bij campus, vestiging, datacenter en in de cloud. Dus zouden CISO’s geen beperking moeten hebben in de hoeveelheid data en in wat ze beschermen. Toch is dat helaas vaak wel het geval. Met LogRhythms ongelimiteerde Data Plan zijn CISO’s vrij van deze beperkingen, en ook nog tegen een consistente prijs. Ze hoeven niet continu de directie te vragen om extra budget waarmee ze niet eens alles in hun omgeving kunnen beveiligen.”

LogRhythms nieuwe model is beschikbaar voor alle bedrijven over de hele wereld. Nieuwe LogRhythm-klanten kunnen direct starten met een ongelimiteerd Data Plan; bestaande klanten die naar het model willen migreren, kunnen direct overstappen. De permanente licentie-optie van LogRhythm blijft behouden.

“Met dit ongelimiteerde Data Plan kunnen we zeer specifieke oplossingen bieden aan organisaties die interesse hebben in LogRhythms XDR Stack – wat de eisen van hun omgeving ook zijn”, zegt Chris Stolley, Senior Vice-President Partner Alliances van Optiv. “In een wereld waarin de omvang van datastores exponentieel toeneemt, biedt het verwijderen van eventuele beperkingen aan de hoeveelheid gegevens die verzameld kunnen worden onze klanten meer zekerheid door de prijs te normaliseren,. ”

Dit nieuws komt nadat LogRhythm onlangs het enorme succes aankondigde van zijn derde gebruikersconferentie, RhythmWorld, waar zowel nieuwe als bestaande klanten meer informatie kregen over de nieuwste productkenmerken en hoe ze die het best kunnen inzetten. Presentaties en andere informatie van RhythmWorld zijn geüpload naar de online community, zodat alle klanten van het event kunnen profiteren, zelfs als ze niet aanwezig konden zijn. Via dit kanaal – en via hun persoonlijke vertegenwoordiger – kunnen zowel klanten als partners meer informatie verwachten over het ongelimiteerde datamodel, zodat ze kunnen beslissen of migratie de juiste optie voor ze is.