Geplaatst door McCaw

Macaw opgenomen in onderzoeksrapport European Digital Experience Agencies

Hoofddorp, 11 oktober 2018Macaw is opgenomen in het recent gepubliceerde onderzoeksrapport ‘Digital Experience Agencies, Europe, Q3 2018’, uitgegeven door gerenommeerd onderzoeksbureau Forrester Research. In dit rapport geeft Forrester een overzicht van 36 Europese Digital Experience Agencies.
Forrester Research bracht de Digital Experience Agencies in kaart die – in de context van digital business-transformatie – in staat zijn om de digital customer experience voor Europese merken vorm te geven, te bouwen en te beheren. Voorwaarde was dat deze bedrijven een hoofdkantoor in West-Europa hebben, in minimaal twee landen substantieel vertegenwoordigd zijn en dat zij met de digital experience-dienstverlening een omzet van minimaal 30 miljoen euro realiseren.
Met het ‘Digital Experience Agencies, Europe, Q3 2018’-rapport maakt Forrester voor professionals inzichtelijk wat ze kunnen verwachten van een digital experience agency. Daarnaast kunnen zij aan de hand van het rapport een digital experience-bureau selecteren op basis van hun aanpak en capaciteiten. Hoewel de scheidslijn tussen de verschillende typen bureaus volgens Forrester steeds verder vervaagt, vallen de bureaus in drie segmenten onder te verdelen: bureaus met een technologische, marketing- of businessservicesachtergrond.
Macaw helpt opdrachtgevers met het verkrijgen van customer-inzichten, de ontwikkeling van creatieve concepten en de inzet van innovaties, zoals blockchain en artificial intelligence, om unieke digital experiences te creëren.
Macaw heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het opbouwen van de benodigde competenties. Zo heeft het bedrijf sinds 24 jaar naast Analytics- en AI-, Dynamics Business Apps- en Employee Empowerment-disciplines ook een sterke en volwaardige Digital Experience-discipline. Hiermee kan Macaw zowel nationaal als internationaal opererende organisaties volledig ondersteunen in het doorontwikkelen van hun Digital Experience, zodat deze aansluit bij hedendaagse klantbehoeften.
William van der Pijl, CEO bij Macaw: “Dat we worden erkend in dit Europese Digital Experience Agency-rapport, is een kroon op onze inspanningen en het werk dat we de afgelopen jaren voor opdrachtgevers hebben verricht. Het laat zien dat we op de goede weg zijn en voldoen aan de eisen die we aan onszelf stellen als business partner en werkgever.”
Over Macaw
Macaw (www.macaw.nl) helpt bedrijven succesvol te zijn en te blijven met hun noodzakelijke digitale transformatie door inzet van hun beste mensen en best-in-class digitale oplossingen op ’s werelds meest geavanceerde technology-platforms. Macaw is Multiple Gold Partner van Microsoft en Platinum Partner van Sitecore. Al meer dan twintig jaar heeft Macaw een uitgebreid trackrecord met succesvolle projecten in verschillende branches bij organisaties als Evides, HEINEKEN, Jumbo Supermarkten, Perfetti van Melle, Priva, Reed Business, Univé, Volkswagen PON Financial Services en Zadkine. Met een team van 250 mensen en vanuit state-of-the-art kantoren in Amsterdam, Rotterdam, Apeldoorn en Vilnius (Litouwen) wordt dagelijks gewerkt aan thema’s als Digital Transformation, Employee Empowerment, Customer Engagement en Optimize IT Operations.