Geplaatst door Conrad Electronic

Mancave biedt duidelijkheid voor de Nederlandse hobbyist

De Nederlandse man zit niet langer weggestopt in een zolderkamer, schuurtje of garage maar werkt trots in zijn MANCAVE! Mancave is het verzamelwoord voor elke mannelijke hobby- en ontspanningsruimte. Of deze ruimte nu gebruikt wordt voor modelbouw, het sleutelen aan (klassieke) auto’s, gaming, computers tweaken of gewoon om voetbal te kijken met vrienden… Mancave is de nieuwe naam voor de ruimte waarin je even kunt ontsnappen aan de werkelijkheid.

En met Mancave.nl is er tevens een online variant. Dit elektronicablog onder spanning vormt een open podium waar elke liefhebber van elektronica en techniek ideeën en projecten kan bekijken en delen met anderen. Geen onderwerp is te gek. Zo is er o.a. te lezen hoe fietsen een stuk sneller gaat met behulp van een zelfbouwstraalmotor, hoe de echte doe-het-zelver kan koken op het motorblok van zijn auto en hoe men zelf een ‘light-painting’-film maakt.

Mancave.nl is opgezet door Conrad Electronic – Europa’s grootste webwinkel in elektronica en techniek – om te tonen wat er mogelijk is in de wereld van elektronica. Vooral op het gebied van zelfbouwprojecten, tips, trucs, tweaks en fails. Alle artikelen op Mancave.nl zijn geschreven door een extern team van schrijvers, aangevuld met artikelen of tips van lezers. Bij Mancave.nl heeft de lezer het voor het zeggen.

“Het idee voor Mancave is ontstaan uit onze passie voor elektronica en techniek” aldus Frank de Groot (Managing Director bij Conrad Electronic Benelux BV). “We merkten dat velen deze passie hebben en hiermee mooie, interessante projecten en uitvindingen creëren. Mancave biedt ze nu een platform om deze te delen en om hiermee anderen te inspireren.”

Over Conrad
Conrad Electronic Benelux BV is een dochter van Conrad Electronic SE Duitsland en is gevestigd in Oldenzaal. Conrad is met een assortiment van meer dan 100.000 artikelen Europa’s grootste webwinkel in elektronica en techniek. De deskundige medewerkers en de ervaren technische dienst zetten zich dagelijks in om de verwachting van klanten te overtreffen. Alles draait namelijk om de tevredenheid van de klant. Niet voor niets geeft men Conrad gemiddeld een 8 als beoordeling.