Manutan Group boekt recordomzet en versterkt positie als Europese leider in B2B e-commerce

De Franse familieonderneming Manutan Group, opgericht in 1966, en Europese leider in B2B e-commerce laat voor het twaalfde jaar op rij een sterke financiële groei zien. Dit jaar behaalde het bedrijf een recordomzet van meer dan één miljard euro, een stijging van 7% ten opzichte van de €946 miljoen van vorig jaar.
Alles voor iedere werkplek
Manutan is dé specialist in producten die well-working bevorderen, of het nu gaat om kantoorruimtes, magazijnen, werkplaatsen of buitenterreinen. Met een uitgebreid assortiment helpt Manutan om werken elke dag leuker, eenvoudiger, veiliger en succesvoller te maken. Dankzij het alles-in-één aanbod van producten en diensten kunnen klanten bovendien efficiënter en duurzamer werken, terwijl ze hun inkoopprocessen optimaliseren.
Met meer dan 1 miljoen klanten in Europa, 25 dochterondernemingen verspreid over 17 Europese landen, 2.500 medewerkers en een portfolio van ruim 800.000 producten, heeft de Manutan Group zich de afgelopen jaren succesvol aangepast aan de veranderende behoeften en verwachtingen van zijn klanten.
Toekomstplannen
Manutan is een verantwoordelijke onderneming met sterke, strategische groeiambities. De komende jaren zal de bedrijfsstrategie zich voornamelijk richten op het vergroten van het assortiment aan duurzame producten en diensten, evenals het versterken van het hybride bedrijfsmodel dat digitale, gepersonaliseerde omnichannel klantbenadering en operationele flexibiliteit integreert.
Boris Vildósola Bustos, Managing Director, Manutan Benelux / Germany & Kruizinga zegt het volgende over de omzetcijfers en de strategie voor de komende jaren: “Als familiebedrijf zet Manutan zich onverminderd in voor het creëren van waarde voor medewerkers, klanten en de samenleving. Met een sterke focus op klantgerichtheid blijven we inspelen op de uitdagingen van vandaag. Door innovatieve en duurzame oplossingen te integreren in ons product- en dienstenaanbod, ondersteunen we onze klanten bij het optimaliseren van hun werkprocessen en bouwen we samen aan een toekomstbestendige wereld.”
– EINDE PERSBERICHT –
Over Manutan
Manutan Nederland is de Europese leider in B2B e-commerce en gespecialiseerd in artikelen voor kantoor, magazijn, werkplaats en buitenterrein. Manutan heeft een assortiment van meer dan 200.000 producten om werken elke dag leuker, makkelijker, veiliger en succesvoller te maken. Het alles-in-één product- en dienstenaanbod stelt klanten bovendien in staat om dagelijks efficiënt en duurzaam te werken en aankopen te optimaliseren.
Manutan Nederland maakt al 30 jaar deel uit van de internationale Manutan Group. Een familie van sterke organisaties, die het belang van medewerkers, klanten en de samenleving vooropstellen, in onze visie verwoord als ‘Ondernemen voor een betere wereld’. En daar plukken onze medewerkers, klanten en zelfs de samenleving de vruchten van.
De Manutan Group heeft 25 dochterondernemingen in 17 Europese landen met samen meer dan 2.500 werknemers.
Meer informatie over de Manutan Group is te vinden op www.manutan.com of bezoek de Nederlandse website via www.manutan.nl. Blijf op de hoogte van onze laatste ontwikkelingen en volg ons via LinkedIn, Facebook, YouTube en onze blogs.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.