Marketeers combineren data uit verschillende systemen en personaliseren de customer experience met nieuwe Oracle-innovaties

Oracle komt met nieuwe oplossingen om marketeers te ondersteunen in hun werkzaamheden. Om te beginnen zijn er nieuwe mogelijkheden in het Data Management Platform (DMP) van Oracle Marketing Cloud: Lookalike Modeling voor klanten die Cross-Channel Marketing Automation gebruiken en OnDemand On-Board. Hiermee kunnen marketeers data samenvoegen uit verschillende bronnen, zoals tools voor webanalytics, e-mailmarketing en marketing automation. Met deze data zijn ze in staat hun marketingactiviteiten te personaliseren. Daarnaast integreert Oracle de cross-channel marketingoplossing van Oracle Marketing Cloud met Oracle Commerce en Oracle WebCenter. Deze integratie verhoogt conversies en vergroot de omzet, doordat marketeers gepersonaliseerde customer experiences kunnen creëren via alle digitale kanalen.
Lookalike Modeling
Marketeers hebben nu toegang tot meer data dan ooit tevoren. Maar deze data is vaak opgeslagen in verschillende systemen. Dat maakt het voor marketeers lastig om die data te gebruiken, effectief de doelgroep te benaderen en de impact van campagnes te maximaliseren. Forrester Research deed onderzoek onder analytics-professionals. 85 procent van hen gaf aan dat het hun belangrijkste uitdaging is data te beheren en de kwaliteit van data uit verschillende bronnen te garanderen. Deze uitdaging beperkt hen in het beter gebruikmaken van klantanalyses.1
De nieuwste toevoegingen aan het Data Management Platform van Oracle Marketing Cloud richt zich op deze uitdaging. Klanten die werken met Oracle Cross-Channel Marketing kunnen met de nieuwe Lookalike Modeling-mogelijkheden klantdata eenvoudiger overzetten naar het Oracle Data Management Platform. Met een zelflerend algoritme en geautomatiseerde workflow is uit bijna een miljard profielen de ideale klantgroep te identificeren.
OnDemand On-Board
Daarnaast zijn er de nieuwe OnDemand On-Board-mogelijkheden. Deze helpen marketeers data uit webanalytics bruikbaarder te maken door data te importeren uit hun webanalytics-platforms en ze als doelgroepdata te presenteren in het Oracle Data Management Platform. Vervolgens kunnen marketeers deze data classificeren en categoriseren met een eenvoudige taxonomie. Daardoor is de data te combineren met andere data – zowel eigen als die van externe partijen. Door al bestaande webanalytics rechtstreeks in het Data Management Platform te importeren, vermijden marketeers lange integratiecycli en verbeteren ze conversies.
Integratie Oracle Marketing Cloud en Oracle Commerce en Oracle WebCenter Sites
Als de technologieën voor marketing, web en commerce niet geïntegreerd zijn, is het voor marketeers vaak lastig gepersonaliseerde customer experiences via alle kanalen te bieden. Daar komt nog bij dat veel marketingteams in silo’s functioneren en dagelijks met externe bureaus weren. Daardoor zijn middelen en content moeilijker te delen en dat leidt tot inconsistente customer experiences.
Door Oracle Marketing Cloud te integreren in Oracle Commerce en Oracle WebCenter Sites zijn marketeers in staat om messaging en profielinformatie af te stemmen op hun marketing, web en commerce experiences. Marketeers kunnen consistente klantprofielen creëren die zorgen voor een echt samenhangende, gepersonaliseerde ervaring via alle kanalen. Door platformen, mensen en processen die van invloed zijn op de customer experience samen te voegen, zijn marketeers in staat consistente messaging en branding te creëren. Hiermee voldoen marketeers aan de vraag van zowel de directie als de klant: ze verbeteren de customer experience en zorgen tegelijkertijd voor hogere conversies, gemiddelde waarde van bestellingen, omzet en marges.
Deze integratie van systemen betekent een groei van de meest uitgebreide marketingtechnologie-ecosystemen in de branche. Het Oracle-marketingecosysteem bevat meer dan tweehonderd hoogwaardige apps, waarmee marketeers Oracle Marketing Cloud kunnen verbinden met andere marketingsystemen via de Oracle Marketing AppCloud. Ook beschikt het systeem over meer dan driehonderd data-integraties via het Oracle Data Management Platform Partner Program. Bovendien stelt het organisaties in staat naadloos te integreren met andere bestaande Oracle Customer Experience Cloud (Oracle CX Cloud)-applicaties, zoals Oracle Sales Cloud en Oracle Service Cloud, maar ook met CRM- en klantdatabasesystemen van derde partijen.
Meer achtergrond
- Volg ons op Twitter en Facebook en lees ons Modern Marketing-blog voor meer informatie over Oracle Marketing Cloud.
- Lees meer over het Data Management Platform van Oracle Marketing Cloud.
- Lees meer over Oracle Customer Experience (CX), waaronder Oracle Sales Cloud, Oracle Service Cloud, Oracle Commerce en Oracle Customer Relationship Management (CRM).
- The State Of Customer Analytics: Majority Of Firms Lack Sophistication, door Forrester Research
- Lees meer over Oracle Commerce en Oracle WebCenter Sites.
The State Of Customer Analytics: Majority Of Firms Lack Sophistication, Forrester Research, Inc., December 5, 2014.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.