Industry Wire

Geplaatst door Oxyma

“Marketing draait om de mens, niet om het merk”

Rotterdam, 4 mei 2017 – Marketing gaat niet over het merk, maar over de consument. En beschikbaarheid van data is niet interessant, het gaat erom welke waarde je daarmee toevoegt voor die consument. Met deze insteek werd omni-channel marketingbureau Oxyma in 2015 lid van ICOM, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke marketingbureaus. Oxyma’s transitiegedachte ‘van merk naar mens’ wordt inmiddels breed gedeeld binnen ICOM en is het centrale uitgangspunt van de World Meeting van ICOM die van 3 t/m 5 mei plaatsvindt in Kopenhagen.

De wereld van marketing draait gelukkig steeds meer om de behoeften van consumenten. Dankzij digitalisering en toenemende technologie, zit de consument nu aan het stuur. Het zijn de consumenten die bepalen hoe, waar en wanneer zij contact hebben met bedrijven en merken.

Oxyma werkt al jaren aan de verbinding tussen business, creativiteit, data, technologie en mensen. Daarom werd het marketingbureau in 2015 lid van ICOM. Met de ambitie om het netwerk een nieuwe impuls te geven en bij te dragen aan de ontwikkelingen rond mensgerichte marketing. Zo toonde Oxyma zich direct een actief lid en organiseerde het eind 2016 een driedaagse conferentie voor ICOM-leden in Rotterdam.

Raymon de Kruijff (Managing Consultant) en Emile Stappaerts (Business Development Director) zijn namens Oxyma op de World Meeting van ICOM die momenteel plaatsvindt in Kopenhagen. Naast ICOM-leden treden hier ook externe sprekers op zoals David Gram, Senior Innovation Director van LEGO Group.

Unlock customer value
De consument-gedreven aanpak van Oxyma en het ICOM-netwerk wordt ondersteund met harde data. Zo bleek uit een recent onderzoek van Deloitte & Touche dat consumentgerichte bedrijven tot 60% meer winst maken dan merken die de consument niet duidelijk voor ogen hebben.
Dat is ook de ervaring Oxyma, zegt CEO Jos van Loo: “Bedrijven en merken die zich openstellen voor de consument, data ontsluiten en met die inzichten authentiek communiceren, gaan de wedstrijd winnen. Zo blijken sterke innovators 4 ½ keer vaker data-driven in hun marketing, sales en service. Dat betekent je bedrijf zo inrichten dat je in staat bent om in te spelen op de feedback van consumenten. Wie werkelijk waarde wil bieden aan consumenten, moet op alle fronten aan de bak. Stel je open en ontsluit de waarde in je organisatie voor consumenten: unlock customer value.”

Over ICOM
ICOM is een wereldwijd netwerk van onafhankelijke marketingbureaus met meer dan 80 leden, waarmee het aanwezig is op 95% van de wereldmarkt. Het netwerk versterkt internationale samenwerking en innovatie en brengt mensen en merken dichter bij elkaar. De gezamenlijke omzet van de ICOM-leden is ruim 500 miljoen dollar.

Over Oxyma
Oxyma helpt bedrijven en merken om hun werkelijke waarde voor klanten te ontsluiten: unlock customer value. Door de transformatie naar sterk relevante organisaties die luisteren naar hun klanten en in staat zijn om hen steeds weer de beste klantervaringen te bieden. Met meer dan 340 betrokken marketeers, data-scientists, creatives en technologie professionals zorgt Oxyma voor de verbinding tussen business, creativiteit, data, technologie en mensen. In nauwe samenwerking met marketeers van onder meer BMW, Adobe, KPN, NS, Air France-KLM, Nuon, Unilever Food Solutions, AS Watson, VodafoneZiggo, Audi en Volkwagen en T-Mobile.

Beslissers bij consumentenmerken waardeerden bedrijfsonderdelen van Oxyma  in 2017 als beste in vijf verschillende categorieën: Mobile, Analytics en optimalisatie, Digital Marketing, Social & Content en E-mailmarketing. In 2016 werd Oxyma bekroond met de Dutch Interactive Award (DIA) in de categorie Data. Bij Oxyma horen de specialistische merken aFrogleap, Oogst, OFS, Your social. Er zijn kantoren in Amsterdam, Breda, Rotterdam, en Dubai.

Ga voor meer informatie naar: www.oxyma.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht