Industry Wire

Marketing kennisnetwerk PIM maakt dé marketingtrends 2014 bekend bij Canon Nederland

’s-Hertogenbosch, 3 februari 2014 –De consument verandert.  De nieuwe consument is creatief en ondernemend, is zeer selectief met zijn aandacht en is bovendien op zoek naar nieuwe relaties met merken. Hoe speel je hier als marketeer op in? Deze vraag stond centraal tijdens het seminar van Platform Innovatie in Marketing (PIM) – een kennisnetwerk op het gebied van marketinginnovatie – op het Canon hoofdkantoor in ‘s-Hertogenbosch. Tijdens een uitverkochte avond, presenteerde (PIM) gisteren haar jaarlijkse themasessie marketingtrends 2014 en publicatie van het PIM Trendrapport 2014, dat in samenwerking met Canon Nederland tot stand is gekomen. Wegens het grote succes van de bijeenkomst is er op 11 februari a.s. een extra sessie gepland.

Canon is gastheer en hoofdsponsor van het marketing seminar dat een initiatief is van PIM (Platform Innovatie in Marketing) en dit jaar alweer voor de 11e keer werd georganiseerd. “Marketing- en marketingcommunicatieafdelingen worden een steeds belangrijkere doelgroep van oplossingen en diensten van Canon. Met dit seminar willen we onze klanten een platform bieden om kennis uit te wisselen en te discussiëren over relevante en actuele thema’s binnen ons vakgebied. Juist omdat we weten wat er leeft, zijn we ook een kennis- en gesprekspartner op het gebied van uitdagingen en kansen voor marketing- en marketingcommunicatieafdelingen”, aldus Mathieu Peeters, Marketing Director Business Imaging Group Canon Nederland.

Seminar                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             De verschillende sprekers die op het programma stonden gaven een goed beeld van de huidige ontwikkelingen op het gebied van innovatieve marketing. Hans Molenaar, voorzitter van PIM en directeur van Beeckestijn Business School trapte af met de vijf belangrijkste digitale ontwikkelingen waarop marketeers in 2014 in actie moeten komen. Verder gaf Stefan Hazevoort, online regisseur  bij Redhotminute een interessante presentatie over belangrijke veranderingen in het gedrag van mensen en hoe je als marketeer daarop in kan spelen en daarna vertelde Peter van Woensel Kooy, Senior redacteur van Marketing Tribune over de twaalf belangrijkste jongerentrends voor 2014 en hun voornaamste iconen. Tot slot betrad Aljan de Boer, consultant &Samhoud, het podium om het PIM Trendrapport 2014 te presenteren. De avond werd afgesloten met de uitreiking van het PIM trendrapport en een aangename netwerkborrel in de binnentuin van Canon Nederland.

“Met het Trendrapport spelen we in op het veranderende consumentengedrag. De grote uitdaging is om een merk verbindend, deelbaar en dienstbaar maken. Aan marketeers de taak om hier op in te springen. Met het Trendrapport en het seminar bieden we marketeers inspiratie en praktische tools om deze uitdaging aan te gaan. Onze missie is om van Nederland het beste marketingland van Europa te maken”, aldus Hans Molenaar, bestuursvoorzitter PIM.

 

____

Over PIM

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het raakvlak van marketing en technologieën. Het vergroot de commerciële slagvaardigheid van haar leden door hen handvatten te reiken voor het verbeteren van hun marketing- en verkoopprocessen. PIM heeft rond de 750 leden en organiseert minimaal 12 keer per jaar thema-kennissessies waarbij een specifiek onderwerp nader wordt uitgediept. Sprekers uit de praktijk geven een kijkje in de keuken. Voorbeelden van bekende sessies zijn Marketeer of the Year Award, Marketing Trendrapport, Marketing Wetenschapsprijs en Marketing Literatuurprijs. PIM is een vereniging en wordt bestuurd door 6 enthousiaste bestuursleden.

Over Canon
Canon is sinds de oprichting in 1937 een toonaangevend leverancier op het gebied van Digital Imaging en Informatie Technologie, voor zowel particulieren als bedrijven. De zakelijke activiteiten van Canon richten zich op twee duidelijk onderscheidende markten: Business Imaging (oplossingen en diensten op het gebied van printing en document management voor kantoor- en professionele printomgevingen) en Consumer Imaging (foto- en videoapparatuur, printers, scanners, faxen en All-in-One’s). Wereldwijd telt Canon 3 regionale hoofdkantoren (gevestigd in Japan, Amerika en Europa) met in totaal 277 dochterondernemingen. Dagelijks zijn hier meer dan 198.000 werknemers actief. Het hoofdkantoor van Canon Nederland N.V. is gevestigd in ‘s-Hertogenbosch. Meer informatie over Canon Nederland is te vinden op www.canon.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht