Geplaatst door Veylinx

Marktonderzoeker Veylinx haalt 2 miljoen op bij investeerder

Veylinx, het platform dat middels veilingen consumentengedrag voorspelt, heeft 2 miljoen dollar opgehaald. De investeringsronde stond onder leiding van het Dutch Founders Fund.

Traditionele marktonderzoeksmethoden hangen vaak af van wat mensen hypothetisch beweren te zullen doen. Dit geeft een vertekend beeld en wekt niet het vertrouwen op dat nodig is om grote investeringsbeslissingen te nemen. Veylinx lost dit probleem op en laat consumenten stemmen met hun portemonnee om antwoord te geven op de belangrijkste vraagstukken omtrent productontwikkeling.

“Aannames die in traditioneel marktonderzoek ontstaan door hypothetische beweringen, kunnen een plaag zijn voor bedrijven en miljoenen kosten. Ik heb Veylinx opgericht om bedrijven in staat te stellen de wensen en behoeften van hun klanten echt te begrijpen zodat zij betere strategische keuzes over hun producten en diensten kunnen maken”, aldus Anouar El Haji, oprichter en CEO van Veylinx. “Met deze investering kunnen we het eerste marktonderzoeksplatform dat daadwerkelijk koopgedrag gebruikt lanceren en uitbreiden. Onze unieke show-me-the-money-benadering om inzichten te genereren in combinatie met een schaalbaar platform stelt onze klanten in staat sneller en met meer zekerheid de juiste investeringsbeslissingen te nemen.”

Veylinx creëert inzicht in consumentengedrag met behulp van een Nobelprijs winnende benadering waarbij veilingen worden gebruikt om de vraag naar en waarde van een product op een betrouwbare manier te meten. De financieringsronde zal Veylinx in staat stellen om zijn onconventionele aanpak verder uit te breiden om voorop te lopen in de manier waarop bedrijven hun marktonderzoek toepassen. Zo hebben zij al samengewerkt met grote bedrijven zoals Procter & Gamble, Unilever, Colgate-Palmolive en Reckitt Benckiser.