Geplaatst door Mealhero

Mealhero treedt toe tot maaltijdboxenmarkt in Nederland

Amsterdam, 7 januari 2021 – Goed nieuws voor wie het nieuwe jaar gezond wil beginnen. Vanaf vandaag kunnen Nederlanders kennismaken met het gemak van gezond eten via Mealhero. Het Belgische foodtech bedrijf maakt na forse groei in eigen land de overstap naar Nederland. Mealhero bezorgt een boodschappenpakket vol met vriesverse ingrediënten, maar onderscheidt zich ten opzichte van de al bekende spelers door middel van slimme kooktechnologie. Zo worden alle gerechten diepgevroren aangeleverd en bereid je ze in een meegeleverde slimme stoomoven.

Mealhero bestaat uit een aan huis geleverde maaltijdbox, een slimme stoomoven en een app. De maaltijdbox bevat vriesverse ingrediënten die je zelf kan combineren tot een gerecht. Elke week is er keuze uit 30 gevarieerde recepten of 80 verschillende ingrediënten. Van een vegetarische kokoscurry tot alledaagse kip met appelmoes. Elke Mealhero-verpakking is voorzien van een etiket dat door de slimme stoomoven wordt herkend. Hierdoor weet de stoomoven, die gekoppeld is aan het internet, precies hoe elk ingrediënt bereid moeten worden. De oven stelt de juiste stoomtijden in zodat alles tegelijk klaar is. Hierdoor heb je binnen 20 minuten een gezonde maaltijd op tafel staan. De app geeft op basis van jouw voorraad en smaakvoorkeuren inspiratie voor maaltijden en informatie tijdens het kookproces.

Duizenden maaltijden per week
Mealhero is sinds twee jaar actief en bezorgt inmiddels tienduizenden maaltijden aan gezinnen in België. Nu het bedrijf een serieuze challenger is geworden van de gevestigde namen in eigen land, breidt Mealhero uit naar Nederland. De verkoop van maaltijdboxen is ook in Nederland tijdens de coronacrisis sterk gegroeid en zal naar verwachting populair blijven. Mealhero bereidt zich daarom ook voor op een goede start in Nederland.

Jeroen Spitaels, mede-oprichter en CEO van Mealhero: “Elk gezin herkent de frustratie van een gezonde levensstijl te willen combineren met een drukke agenda. Ondanks de verschillende bestaande voedingsconcepten is het voor veel mensen nog steeds een uitdaging om een gezonde maaltijd op een makkelijke manier te bereiden. Met behulp van de nieuwste technologie willen we met Mealhero laten zien dat het mogelijk is om het hele gezin van een gezonde maaltijd te voorzien in 20 minuten.”

Duurzaam alternatief
Het overgrote deel van alle voedselverspilling komt omdat eten in de koelkast na een paar dagen bederft. De diepgevroren porties van Mealhero zijn zes maanden houdbaar waardoor je nooit meer iets hoeft weg te gooien. Bovendien zorgt dit ervoor dat maaltijden iedere vier weken worden bezorgd in plaats van wekelijks, wat leidt tot 75% minder verkeer. Daarnaast is elke verpakking volledig recyclebaar.