Industry Wire

Geplaatst door Media-Architect

Media-Architect groeit en verhuist naar historisch badhuis in Sint-Andrieswijk

Een succesverhaal, anders kunnen we de evolutie van het Antwerpse communicatiebureau Media-Architect niet omschrijven. Het bureau dat in 2015 met 3 klanten begon, is ondertussen uitgegroeid tot een uit de kluiten gewassen agency dat 8 medewerkers en een 40-tal regionale, nationale en internationale klanten telt. Een team dat binnenkort een nieuwe uitvalsbasis krijgt in het historische pand van het voormalige en historische badhuis in de Sint-Andrieswijk.

Een locatie die perfect bij Media-Architect past

Heel wat technologische- en communicatiebedrijven vinden tegenwoordig de weg naar de Sint-Andrieswijk. In deze zogenaamde ‘smart zone’, ingericht door de stad Antwerpen en Imec, vond ook Media-Architect een plaatsje. “Onze stevige groei bracht met zich mee dat een verhuis zich opdrong. Wij vonden uiteindelijk de perfecte locatie in het oude badhuis, dat dateert uit 1905. Het statige hoekpand behield zijn historische uitstraling en refereert nog steeds naar de oude publieke badplaats, maar binnenin werd het wel aangepast naar de moderne noden van een groeiend en vooruitstrevend communicatiebureau. Op de plek waar vroeger arbeiders zich na hun noeste arbeid kwamen wassen en baden, zullen wij ons nu in het zweet werken voor onze klanten”, glimlacht Nickolas.

Gloednieuw Creative Lab

Verhuizen biedt ook nieuwe opportuniteiten en die werden door Media-Architect aangegrepen. “We merken bij onze klanten dat er meer en meer nood is aan creativiteit om boven de massa uit te stijgen. Met ons gloednieuw Creative Lab bieden we daar een oplossing voor. Niet enkel de inspirerende omgeving van het badhuis, maar ook een afzonderlijke ruimte met een gigantisch digitaal scherm en een plafond dat onder handen werd genomen door de gerenommeerde graffiti-kunstenaar Steve Locatelli, moet de creativiteit naar ongekende hoogte stuwen. Smartphones zijn verboden in deze ruimte. We willen overleggen, brainstormen en met creatieve oplossingen komen, daar is focus voor nodig. 1 à 2 keer per jaar willen we hier samen met onze klant en/of leveranciers een strategische en creatieve sessie houden”, zegt Nickolas.

Media-Architect, de missing link in uw communicatie

Een architect coördineert, creëert en innoveert, exact de rol die Media-Architect op zich neemt in communicatie. “Wij tekenen mee de lijnen van het communicatieplan uit en selecteren de juiste bouwstenen om succes te boeken. Partnerships zijn daarbij heilig voor ons. Ondertussen hebben we ook op zowat alle domeinen eigen specialisten in huis. Denk daarbij aan grafische vormgeving, online marketing, creatie & strategie en ga zo maar door. Wij analyseren waar de klant naartoe wil, brengen de juiste kennis en skills in stelling, gooien er onze creatieve saus over en gieten dit in de perfecte communicatiemix. Met Event Market hebben we trouwens ook nog een zusterbedrijf, dat thuis is in live communication en het organiseren van events. Incentives, productvoorstellingen, personeelsfeesten en klantendagen zijn bij hen in goede handen. Zij vormen de perfecte aanvulling op onze dienstverlening en verhuizen ook mee naar onze nieuwe locatie”, besluit Nickolas.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht