Industry Wire

Geplaatst door Mediabrands

Mediabrands benoemt Sander Kraan tot Head of Emerging Media

Mediabrands heeft 2021 benoemd tot het jaar van emerging media. Het jaar waarin zij samen met al haar adverteerders zal zorgen dat men niet langer om dit medium heen kan. Waarbij de belangrijkste boodschap is dat je emerging media als kanaal op zich zou moeten zien om het maximaal te kunnen benutten.

De mogelijkheden om traditionele mediavormen zoals out of home, radio en TV digitaal in te kunnen kopen hebben een enorme vlucht genomen. De afgelopen maanden zijn er dermate veel ontwikkelingen geweest dat de digitale inkoop van deze kanalen niet meer weg te denken is. Met legio nieuwe targeting mogelijkheden is emerging media niet meer een variatie op traditionele media of programmatic, maar een op zichzelf staand medium. Te vaak ziet Mediabrands dat emerging media wordt ingezet in plaats van traditionele media. Dit terwijl er zoveel mogelijkheden zijn om deze ogenschijnlijk verschillende werelden bij elkaar te brengen.

Om dit jaar goed af te trappen heeft Mediabrands een taskforce aangesteld die zich over al haar labels heen focust op de groei en ontwikkeling van emerging media. Om dit extra kracht bij te zetten is Sander Kraan (Matterkind) aangesteld als “Head of Emerging Media”. Hij is de drijvende kracht achter de focus die Mediabrands zichzelf voorneemt.

Sander Kraan, Head of Emerging Media: “Waar emerging media nu nog veelal wordt ingezet als aanvulling of vervanging van traditioneel bereik, zien wij juist ook voordelen van emerging media bij performance campagnes. Door het toevoegen van data kunnen er slimme oplossingen worden bedacht waarmee bijvoorbeeld ingekocht wordt op het stimuleren van footfall. Dit soort oplossingen zorgen ervoor dat emerging media ook voor lower funnel campagnes interessant is geworden.

Léon Liest, Managing Director Matterkind: “De drie belangrijkste redenen om emerging media juist nu in te zetten? Emerging media is de lijm tussen je merkstrategie en je performance strategie. Doelgroepen (en specifiek de jongere) vertonen andere mediaconsumptie, massamediale kanalen zijn gefragmenteerder dan ooit. De mogelijkheid om massamediale kanalen één op één in te kunnen kopen was nog nooit zo schaalbaar. Ik ben dan ook trots dat Sander Kraan zijn focus op Emerging Media kan gaan leggen.”

Aschwin de Bruijn, Managing Director Magna: “De opportuniteit was nog nooit zo groot, maar hoe activeer je deze nieuwe kanalen nu goed en effectief? Hoe zet je ze in als middel en niet simpelweg alleen als een digitale vervanging van traditionele media? Deze vraagstukken zal Mediabrands samen met haar adverteerders, publishers, broadcasters en technologie partners gaan beantwoorden.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht