Geplaatst door MediaScience

MediaScience innoveert en biedt zichtbaarheid in Audience

Digitaal marketingbureau MediaScience innoveert richting de onvermijdelijke toekomst; het gericht en geautomatiseerd inkopen op echte kwaliteit in de doelgroep. Als eerste partij wereldwijd heeft het marketingbureau haar dataplatform Vision gekoppeld aan DMA Connect. Deze koppeling voorziet in doelgroep gerichte inkoop van kwaliteitsvertoningen.

DMA Connect is een nieuwe oplossing van DMA Institute en faciliteert het pre-bidding proces op basis van zichtbaarheid onder de specifieke online doelgroep. De adverteerder kan daarbij sturen op een zestal demografische kenmerken zoals geslacht, leeftijd, samenstelling huishouding, werksituatie, inkomen en opleiding.

Door DMA te integreren in programmatic buying processen ontstaat het beste van twee werelden. Niet alleen wordt pas geboden op ad-posities als deze gepaard gaan met (aantoonbaar) de beste zichtbaarheid, maar alleen als die zichtbaarheid ook bij de gewenste doelgroep landt. MediaScience eigen ontwikkelde dataplatform Vision biedt vervolgens transparante reporting in de daadwerkelijke effecten van deze geautomatiseerde vorm van cherry-picking.

“Overal ter wereld stuitert programmatic buying tegen het probleem van in-efficiency; impressies die niet of nauwelijks in beeld komen, impressies die niet bij de juiste doelgroep belanden en impressies welke worden gegenereerd door non-human traffic. DMA Connect pakt dit probleem concreet aan door te sturen op online zichtbaarheid onder echte mensen met echt effect”, aldus Marcel Vogels, CEO DMA Institute.

“MediaScience heeft een gezonde ambitie om meer voor adverteerders te kunnen betekenen. Deze koppeling betekent eenvoudigweg dat we niet meer moeilijk doen met 20-49, M/V, impressies en clicks, maar dat helder gearticuleerde doelgroepen zoals hoger opgeleiden vrouwen met een bovengemiddeld inkomen doelgericht kunnen worden gevonden op plekken waar ad-slots gemiddeld 30, 40 of 50 seconden zichtbaar zijn. Dat is in alle bescheidenheid een flinke stap voorwaarts”, reageert Simon Aurik, Co-Founder MediaScience.