Industry Wire

Geplaatst door MediaTest

MediaTest doet gratis onderzoek voor het goede doel

In het kader van haar 24e verjaardag heeft MediaTest 24 uur belangeloos onderzoek uitgevoerd voor Simavi. Voor deze MediaTestDag, een traditie sinds 2018, hebben we uit vele inzendingen voor Simavi gekozen, die er met haar maatschappelijke en concrete onderzoeksvragen boven alle inzendingen uitsprong.

Ontwikkelingsorganisatie Simavi strijdt, samen met vrouwen en meisjes in Afrika en Azië, voor toegang tot veilig water, toiletten en een gelijke behandeling. Simavi organiseert in samenwerking met filmplatform Cinetree HER Film Festival, om aandacht te vragen voor de positie van vrouwen.

Simavi wil inzicht in hoe zij hun verhaal (beter) kan vertellen bij HER Film Festival. Deze onderzoeksvraag heeft MediaTest in een uitgebreid onderzoek onderzocht, waarbij de naamsbekendheid van Simavi én HER Film Festival werden meegenomen, de waardering en het effect van een trailer van HER Film Festival en hoe de doelgroep over het algemeen denkt over klimaat, waterschaarste en vrouwenrechten.

In een intensieve dag heeft het volledige team van MediaTest zich beziggehouden met deze onderzoeksvragen. Tijdens een gezamenlijk ontbijt met het team én de klant ten kantore van MediaTest werden de onderzoeksvragen en hypotheses doorgenomen. Hierna heeft MediaTest een plan van aanpak opgesteld.

In recordtempo hebben we een vragenlijst gemaakt en uitgezet onder een groot panel van Panel Inzicht, die belangeloos haar panel beschikbaar stelde, en onder donateurs van Simavi. Door de combinatie van het grote bereik van Panel Inzicht en de bestanden van Simavi zelf, zaten we binnen een paar uur op een respons van 424 respondenten. Terwijl de online vragenlijst live stond, werden kwalitatieve interviews gedaan met de doelgroep om zo dieper de materie in te duiken. Deze data samengevoegd, leverde een sterke basis op om van start te gaan met de analyse en rapportage.

Na een uitgebreid diner hebben we met zijn allen de resultaten geanalyseerd en er een uitgewerkte rapportage van gemaakt. Om 10 uur in de avond werd de dag afgerond met een presentatie voor Simavi. Oftewel: een chaotische, maar zeer succesvolle dag en daarmee is de zesde editie van de MediaTesdag weer geslaagd!

Veel dank aan Panel Inzicht, voor het belangeloos beschikbaar stellen van haar panel, alle teamleden die hard hun best hebben gedaan om een prachtig resultaat neer te zetten en natuurlijk dank aan alle inzendingen en Simavi zelf!

“Het was geweldig om mee te maken hoe het voltallige en enthousiaste team van MediaTest in sneltreinvaart een compleet onderzoek uit de grond wist te stampen. Een onderzoek waarmee wij enorm geholpen zijn om komend jaar een nog groter succes van HER Film Festival te maken. En daarbij nog beter voor het voetlicht kunnen brengen hoe de klimaatcrisis het recht van vrouwen en meisjes op veilig drinkwater en een toilet onder druk zet.”

– SIMAVI

– Einde persbericht –

Over MediaTest:
MediaTest is een marktonderzoeksbureau dat communicatie en media onderzoekt, meet en test. MediaTest voert zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek uit en helpt opdrachtgevers om hun communicatie effectiever te maken. Bij MediaTest zit je direct aan tafel met inhoudelijke specialisten, die eerst veel vragen en goed luisteren. Onderscheidend en met een warm hart voor jouw merk. En al 20 jaar altijd doeltreffend. Door onderzoek net even anders aan te pakken. Krachtiger. Voor het beste effect. MediaTest geeft communicatie kracht.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht