Meltwater als hoofdsponsor van Champions Chess Tour en benoemt Magnus Carlsen als Global Brand Ambassador

(Oslo, 3 januari 2021) Meltwater, wereldwijd marktleider in media intelligence en social analytics, wordt de hoofdsponsor van Play Magnus Group’s Champions Chess Tour. Met deze overeenkomst wordt Meltwater ook partner van Magnus Carlsen, viervoudig wereldkampioen schaken.
Deze kerst trok het eerste grote toernooi van de Champions Chess Tour miljoenen kijkers over de hele wereld. Het toernooi wordt wereldwijd uitgezonden op Eurosport, op NRK in Noorwegen en trekt veel kijkers op meerdere online streamingplatforms zoals YouTube en Twitch. Met de nieuwe overeenkomst tussen Meltwater en Play Magnus krijgt het kampioenschap de naam Meltwater Champions Chess Tour.
Meltwater biedt een breed scala aan producten die de berichtgeving in de media en sociale media-activiteit voor bedrijven en organisaties monitoren.
Jørn Lyseggen, Executive Chairman en oprichter van Meltwater, zei: “Bij Meltwater geloven we in het versterken van bedrijven met objectieve inzichten om beter geïnformeerde beslissingen te nemen, zoals hoe ’s werelds beste schakers zich voorbereiden op hun toernooien. De Champions Chess Tour is voor ons de perfecte manier om onze missie verder uit te dragen om meer bedrijven in staat te stellen hun volgende stap met vertrouwen te maken. In een schaakspel hebben beide spelers in principe dezelfde informatie. Het is hoe men de informatie van de tegenstander leest en analyseert die de uitkomst bepaalt. ”
Schaken is inspirerend
“De sociale verantwoordelijkheid van de missie van Play Magnus inspireren ons bij Meltwater, aangezien het pleit voor de positieve voordelen van schaken voor zowel kinderen als volwassenen, evenals de toegankelijkheid ervan. In tegenstelling tot de meeste sporten die dure uitrusting vereisen, heb je alleen een schaakbord en stukken nodig om te beginnen – en je kunt het overal doen, ”voegde Lyseggen eraan toe.
“Ik ben heel blij dat Meltwater samenwerkt met de Champions Chess Tour. Het DNA van Meltwater is nauw verbonden met het schaakspel door hun werk op het gebied van analyse en strategie. Ik kijk ernaar uit om met Meltwater aan de Tour samen te werken en hun merkambassadeur te zijn, ”zei Magnus Carlsen.
Volgens de CEO van Play Magnus Group, Andreas Thome, hebben de diensten van Meltwater een positieve invloed gehad op de Tour.
“We gebruiken de producten van Meltwater al heel lang. Sociale media en traditionele media-intelligentie zijn van cruciaal belang voor alle organisatoren van sportevenementen om de nodige inzichten te krijgen. We gebruiken momenteel de diensten van Meltwater zowel voor het evalueren van onze interne strategie als voor het rapporteren van de media-impact aan onze partners. Meltwater is een uitstekende partner voor onze missie om de populariteit van schaken en de Champions Chess Tour te vergroten, ”zei Thome.
Meltwater werd in 2001 opgericht in Oslo (Noorwegen), en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco, Californië, met 50 kantoren verspreid over zes continenten. Het bedrijf heeft 1.700 medewerkers, 28.000 zakelijke klanten en is in december 2020 genoteerd aan de Euronext Growth Oslo beurs.
“Uitgaande dat we kunnen reizen, zijn we van plan om in september de finale van de Meltwater Champions Chess Tour in San Francisco te organiseren”, zei Jørn Lyseggen.
Contact pers:
Geir Arne Drangeid, IR and Communications, Meltwater
+ 47 913 10 458
gad@meltwater.com
Over de Champions Chess Tour van 2021
De Champions Chess Tour 2021 zal, voor het eerst in de geschiedenis, de beste schaker ter wereld bepalen tijdens een volledig competitief seizoen van online schaken. De Champions Chess Tour begint in november 2020 en biedt maandelijkse toernooien met als hoogtepunt een eindtoernooi in september 2021. De beste schakers ter wereld zullen in totaal tien snelle schaaktoernooien spelen. Alle partijen vinden online plaats op www.chess24.com met spelers die strijden om een totale prijzenpot van 1,5 miljoen USD.
Over Meltwater
Meltwater is wereldwijd marktleider in media intelligence en social analytics. Door dagelijks miljoenen posts van sociale mediaplatforms, blogs en nieuwssites te analyseren, helpt Meltwater bedrijven om beter geïnformeerde beslissingen te nemen op basis van inzicht van buitenaf. Meltwater werd in 2001 opgericht in Oslo, Noorwegen en heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco, Californië, met 50 kantoren verspreid over zes continenten. Het bedrijf heeft 1.700 medewerkers en 28.000 zakelijke klanten, waaronder marktleiders in verschillende sectoren.
Ga voor meer informatie naar meltwater.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.