Mens achter de cijfers centraal in nieuwe campagne SNS

Amsterdam, 18 september 2023 – SNS Bank start vandaag een campagne waarin opnieuw de mens achter de cijfers centraal staat. De cijfers vertellen vaak niet het hele verhaal, waardoor het kan gebeuren dat iemand in een vroeg stadium de deur gewezen wordtDe campagne laat zien dat SNS verder kijkt dan de standaard cijfers en hokjes waarin de meeste organisaties mensen plaatsen.
In de radiocommercial, online en op social media wordt duidelijk dat SNS verder kijkt dan de cijfers die mensen vaak beperken op de woningmarkt, zoals studieschuld of gezinssamenstelling. De campagne bestaat daarnaast uit een tv-commercial waarin het over de mentaliteit van de bank gaat.
Verder kijken dan de cijfers
We zien Mandy van 32 die nog thuis woont en 940 euro per maand verdient door twee dagen per week te werken. Als je verder kijkt dan deze cijfers zie je dat Mandy ook nog mantelzorger is voor haar moeder die, binnenkort naar een verzorgingstehuis mag. Mandy gaat dan haar studie verloskunde afmaken en vier dagen werken.
Het bericht gaat verder onder de foto.
SNS Bank start vandaag een campagne waarin opnieuw de mens achter de cijfers centraal staat. In de tv-commercial zien we Mandy van 32 die nog thuis woont en 940 euro per maand verdient door twee dagen per week te werken. Klik op de foto om het rechtenvrije beeld in hoge resolutie te downloaden.
“Veel organisaties stoppen mensen te makkelijk in hokjes”, aldus Peggy Kaal, manager merk en communicatie bij SNS. “Wij kijken ook naar wat er achter de cijfers speelt en dan blijkt het verhaal vaak heel anders te zijn.” Ook bij de totstandkoming van de campagne ging SNS onderscheidend te werk. “De mensen die in de campagne figureren zijn gebaseerd op voorbeelden die de adviseurs in onze tweehonderd winkels hebben verzameld. Ervaringen van echte mensen dus. Het maakt de campagne minder reclamisch, eerder realistisch.”
De campagne werd ontwikkeld door Alfred, sinds zeven jaar het vaste creatief bureau van SNS. Sinds 2022 staat de belofte ‘Eerst de mens, dan het geld’ centraal. In de huidige campagne is ook de stijl van uitwerking nog menselijker geworden. Met een hele kleine crew is letterlijk dicht op de mens gedraaid. Met als resultaat een realistisch en innemend verhaal over hoe SNS mensen en hun perspectief ziet.
Credits
Klant: Peggy Kaal, Maartje Bersi, Audrey Martens, Miranda van Damme
Bureau: Alfred International & Freddy
Productiemaatschappij: Bonkers United
Regisseur: Bram Schouw
Over SNS
SNS helpt klanten in het verwezenlijken van doelen en dromen. Samen met hen kijken we naar wat ze nodig hebben – en naar wat hen in de weg staat. Daar gaan we actief mee aan de slag. Alles zodat al onze klanten een eerlijke kans krijgen om tot hun volle potentieel te kunnen groeien. Want wij geloven dat als iedereen op zijn of haar manier kan groeien, Nederland sterker wordt. We zeggen dan ook; eerst de mens, dan het geld. SNS is er al 200 jaar voor haar klanten. Met ruim 200 winkels door heel Nederland. Het hoofdkantoor staat in Utrecht. SNS maakt met ASN Bank, BLG Wonen en RegioBank onderdeel uit van de Volksbank. Samen maken zij de missie bankieren met de menselijke maat van de Volksbank waar. Voor meer informatie: www.snsbank.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.