Industry Wire

Geplaatst door Het PR Bureau

Mentos slaat handen ineen met HPB | Het PR Bureau voor versterking merkpositionering Benelux

Amsterdam, 13 mei 2025 – Het iconische merk Mentos, onderdeel van Perfetti van Melle, heeft HPB | Het PR Bureau geselecteerd om haar merkpositionering in de Benelux te versterken. Na een succesvolle pitch is het Amsterdamse bureau verantwoordelijk voor de PR-activiteiten van Mentos, met een focus op het genereren van impactvolle media-aandacht.

Momenteel werken de teams samen aan een omvangrijke 360-graden campagne rondom de recente lancering van Mentos Discovery 14 Flavours. De campagne, die in mei officieel van start gaat heeft als voornaamste doelstellingen: het vergroten van de productbekendheid, het verzamelen en delen van waardevolle inzichten in de perceptie en ervaringen van consumenten en het creëren van positieve buzz om een glimlach op het gezicht van de consument te brengen.

“We kijken ernaar uit om samen met HPB vele consumenten op een positieve manier te activeren om hun dagelijkse routine op te frissen. HPB onderscheidde zich door de sterke strategische benadering van ons vraagstuk, gecombineerd met creatieve slagkracht. Dit samen met hun brede medianetwerk vormt een waardevolle aanvulling op onze mediastrategie en het verankeren van de Mentos positionering ‘Yes to Fresh’ in de hoofden en harten van de consument.” – Ilona Welte, Senior Brand Manager Mentos

“We zijn ontzettend enthousiast om met zo’n iconisch merk als Mentos samen te werken. “De ‘Yes to Fresh’-mentaliteit en de focus op plezier en variëteit sluiten perfect aan bij onze creatieve aanpak en onze expertise in de Food, Drinks & Hospitality sector. We kijken ernaar uit om bij te dragen aan het succes van Mentos in de Benelux.” – Jacqueline Bosselaar, CEO bij HPB | Het PR Bureau.

Over Mentos
Mentos is sinds 1932 altijd aanwezig geweest in de cultuur en brengt frisheid en plezier met zijn iconische ronde kauwgom en snoepjes in rollen en potjes. Het is momenteel beschikbaar in meer dan 150 landen en biedt dagelijks verfrissing aan miljoenen consumenten met een verscheidenheid aan kauwgom, snoep en mintproducten.

Mentos is onderdeel van Perfetti Van Melle (PVM), een particulier bedrijf dat zoetwaren en kauwgom produceert en distribueert in meer dan 150 landen. PVM is een wereldleider in de zoetwarenindustrie en kauwgom, dankzij het verblijden van consumenten over de hele wereld met zijn innovatieve, diverse en meest geliefde producten.

Het bedrijf beschikt over een divers portfolio van iconische lokale en internationaal erkende merken die door generaties worden gekoesterd, zoals Mentos, Chupa Chups, Fruit-tella, Klene, Look-O-Look, Smint en Frisk. Daarnaast zijn Trident, Hollywood, Dentyne, Stimorol, V6 en Bubblicious recent toegevoegd aan het portfolio in de Verenigde Staten, Canada en Europa. In 2024 rapporteerde de Perfetti Van Melle Groep een netto-omzet van meer dan € 4 miljard.

Over HPB| Het PR Bureau
Het full service en creatieve pr-bureau HPB helpt merken en organisaties door de ruis te breken en een diepere, betere verbinding met mensen te vinden. Het bureau helpt merken dingen te veranderen die er écht toe doen en zo oprecht relevant en waardevol te zijn in de levens van mensen. Alles waarmee zij gewaardeerd, geliefd en – uiteindelijk – beroemd worden om de allerbeste redenen. HPB heeft hiervoor een eigen F+A+M+E formule om merken verder te brengen, waarbij de letters staan voor Facts, Attention, Meaning & Earned. Deze aanpak komt tot stand in samenwerking met PR-professionals, creatieven en strategen en met behulp van data en diepgaande kennis van digital, content en social media. Er werken 48 mensen in vaste dienst, naast een netwerk van freelancers in Nederland en internationaal.
www.hpbagency.com / www.hetprbureau.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht