Industry Wire

Geplaatst door Team LEWIS

Milence slaat handen ineen met TEAM LEWIS voor internationale zichtbaarheid

Eindhoven, 12 maart 2024 – Internationaal PR- en marketingbureau TEAM LEWIS breidt zijn portfolio uit met Milence, een joint venture van Daimler Truck, Traton Group en Volvo Group. Het bedrijf ontwikkelt momenteel het grootste publieke laadnetwerk voor elektrische vrachtwagens in Europa. TEAM LEWIS ondersteunt Milence bij het vergroten van de merkbekendheid in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. De intentie is om in een later stadium uit te breiden naar andere Europese markten. TEAM LEWIS biedt strategisch communicatieadvies en focust zich op contentcreatie en het opbouwen en onderhouden van internationale en lokale mediarelaties.

Milence heeft als missie om de toekomst van wegtransport fossielvrij te maken. Om dit te realiseren, bouwt Milence aan Europa’s eerste grootschalige openbare laadnetwerk voor alle elektrische vrachtwagens en bussen, ongeacht het merk. De doelstelling is om minstens 1.700 laadpunten in Europa te realiseren en beheren tegen 2027. Milence opende de eerste laadhub op 7 december 2023 in Venlo en lanceerde hiermee officieel haar diensten in de markt. Milence slaat de handen ineen met TEAM LEWIS op een cruciaal moment, waarop het bedrijf deze eerste belangrijke stappen zet in de uitrol van het laadnetwerk. Het bureau helpt Milence met de communicatie rondom belangrijke openingen en nieuwsaankondigingen.

Lavinia Baitoiu, Communications & Brand Lead bij Milence: “We zijn enthousiast over de samenwerking met TEAM LEWIS. Het bureau deelt onze visie om echte impact te maken tijdens deze belangrijke fase van onze groei. Door hun internationale expertise en ervaring met dynamische, groeiende organisaties is TEAM LEWIS een uitstekende partner om ons te ondersteunen met het vergroten van onze naamsbekendheid in Europa.”

Yvonne van Bokhoven, EVP Europe & APAC bij TEAM LEWIS: “We zijn trots dat wij Milence mogen ondersteunen bij het versterken van hun marktpositie en het vergroten van de merkbekendheid in Europa. Met inmiddels 25 kantoren wereldwijd hebben we een bijzonder groot netwerk waarmee we Milence zowel op lokaal als Europees niveau kunnen adviseren. De samenwerking richt zich op vernieuwing en impact, waarbij we strategisch inspelen op thema’s zoals duurzaam transport om zo een positieve verandering in mobiliteit teweeg te brengen. Met onze ervaring op het gebied van duurzaamheid en mobiliteit, kijken we ernaar uit om met Milence mooie resultaten te behalen in de wereld van elektrisch vervoer.”


BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Milence 
Milence heeft als missie de toekomst van wegtransport fossielvrij te maken. Om dit te realiseren bouwt Milence een betrouwbaar laadnetwerk voor alle elektrische trucks en bussen, ongeacht het merk. De doelstelling is om minstens 1.700 high-performance laadpunten in Europa te realiseren en beheren tegen 2027. Het eerste laadpunt is sinds december 2023 operationeel in Venlo, Nederland. 

Milence is opgericht in juli 2022 als een joint venture van Daimler Truck, de TRATON GROUP en de Volvo Groep, met een initiële financiering van €500 miljoen. Milence opereert als een zelfstandige onderneming.

Over TEAM LEWIS
TEAM LEWIS creëert creatieve campagnes voor commerciële en maatschappelijke organisaties. Het internationale PR- en marketingbureau, opgericht in 1995, heeft een snelle groei doorgemaakt en opereert vanuit 25 kantoren verspreid over Azië, Europa en Noord-Amerika.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht