Industry Wire

Minister-president Rutte lanceert Nederlands e-commerce platform in Shanghai

Wijchen, 8 April 2015 Het nieuw gelanceerde platform DigiDutch is een samenwerkingsverband tussen 7 Nederlandse bedrijven in Shanghai waarin het doel is om westerse ondernemingen een one-stop service te bieden op het gebied van China entry door middel van e-commerce. Salesupply China is een van de mede-oprichters van DigiDutch. Het nieuw gevormde platform DigiDutch werd op 25 maart j.l. tijdens het Tradediner met de Nederlandse handelsdelegatie in Shanghai door minister-president Mark Rutte gelanceerd.

DigiDutch is een samenwerkingsverband van professionele en service georiënteerde Nederlandse bedrijven gevestigd in China. We help you sell online in China ‘We help you sell online in China’- wij helpen U online te verkopen in China. Dat is de belofte die DigiDutch aan Nederlandse bedrijven maakt. Van online naar offline, van merkpositionering tot juridisch en van export tot verkoop. De diversiteit en grootte van de online markt in China is enorm (groter dan 500 miljard USD).

Voor Nederlandse ondernemers zijn mogelijkheden dan ook ruim aanwezig. Daarnaast is de goede reputatie van Europese producten en services in China een voordeel voor Nederlandse bedrijven die hun product op de Chinese digitale markt willen zetten. Potentie voor Nederlandse bedrijven “Ondanks dat China de grootste online-markt ter wereld is, is het nog steeds een markt in ontwikkeling. Een relatief lage internetpenetratie en het percentage online-kopers (XX) laten zien, dat er nog veel groei mogelijk is. Deze markt biedt ongekende potentie voor Europese retailers,” aldus Bjorn van der Veen, CEO van Salesupply China. DigiDutch biedt de expertise om Nederlandse bedrijven te help

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht