Geplaatst door Autodealer

MIX, Elevator en Soda Studio ontwikkelen nieuwe propositie voor Delta Car Trade SA

Met behulp van de Nederlandse bureaus MIX, Elevator en Soda Studio, lanceert Delta Car Trade SA hun nieuwste consumentenmerk auto-dealer.com. Een ‘clicks & bricks’ platform voor nieuwe auto’s, geserviced door 13.000 lokale garagehouders door heel Europa.
Het merk van de Zwitserse marktplaats voor nieuwe auto’s is in oktober gelanceerd in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland.

De auto-industrie is nodig toe aan verandering, zegt Joep de Caluwé, CMO bij Delta Car Trade SA.

“In bijna elke industrie zijn consumenten de traditionele manier van kopen al te slim af. De auto industrie loopt erg achter en haalt niet eens de retail top 10. Consumenten nemen de pijn voor lief. Dit kan echt niet meer voor de grootste investering voor consumenten, na hun huis. Dit moet veranderen. Onze missie is om eindelijk de consumenten de beste nieuwe auto aankoop ervaring te bieden via auto-dealer.com.

Medio vorig jaar besloot Delta Car Trade SA om meerdere bureaus tegen elkaar te laten pitchen om te zien wie hen het beste kon ondersteunen op het gebied van strategie, merk, campagnes en design van de website.
De combinatie van MIX (strategy & concept), Elevator (performance marketing) en Soda Studio (user experience, verbonden via het MakerStreet netwerk, was de winnaar. Mark Schoones, Partner en Head of Strategy bij MIX;”Het gezicht en de stem creëren van zo’n nieuwe propositie is altijd een eer. Zeker als de propositie een duidelijke consumenten behoefte invult als auto-dealer.com. Onderdeel zijn van deze nieuwe manier van het aanbieden van nieuwe auto’s is echt bijzonder interessant.”

Vanaf nu kunnen consumenten elke denkbare nieuwe auto selecteren op de auto-dealer.com website. Dat betekent enorm voordelige prijzen door de efficiënte internationale logistieke keten. Daarnaast onafhankelijk advies aangezien het platform geen deals heeft met de afzonderlijke merken. Tenslotte worden de auto’s bezorgd, geserviced en hebben ze garantie bij meer dan 13.000 aangesloten lokale dealers.

Growth marketing bureau Elevator heeft de strategie ontwikkeld voor de lancering van het merk en de propositie. De propositie auto-dealer.com is de eerste in zijn soort, dus een strak uitgevoerde campagne is echt een must, zegt Thomas Wolters, Managing Director bij Elevator. “Ons doel is helder; groei. De uitdaging is om dit zo efficiënt en mogelijk te doen terwijl er zoveel factoren tegelijk spelen; ontelbaar aantal modellen en veel marketing kanalen in meerdere landen. Hiervoor hebben we een ambitieuze media strategie neergezet die auto-dealer.com in meerdere markten snel kan laten schalen in een consistente, data gedreven en agile manier.”

De bureaus van het MakerStreet netwerk zijn momenteel de campagne aan het ontwikkelen om auto-dealer.com in de Franse, Duitse en Zwitserse markt binnenkort te introduceren.

Credits:

Client: Joep de Caluwé (Delta Car Trade SA)

Strategy: Mark Schoones (MIX) & Thomas Wolters (Elevator)
Creative direction: Ashwin Murli (MIX)
Concept: Mark Schoones, Ashwin Murli & Daryl Fransz (MIX)

Art direction & design: Elise Demuynck & Ashwin Murli (MIX)
UX design: Jeroen van de Ruit (Soda Studio)

Copy: Daryl Fransz & Mark Schoones (MIX)

Performance: Puck Stallinga, Theodore Odita & Thomas Wolters (Elevator)